nuffnangku

Wednesday, December 31, 2014

tahun 2014

Love of my life

Iman

Husna


Salam.
Tak lama lagi dah nak masuk tahun 2015.sekejap sangat masa berlalu. Seingat aku,akhir disember 2013 pun aku buat list untuk planning aku untuk tahun 2014. Ni dah tetiba disember 2014. Allah, cepat sangat masa berlalu.

Semua yang aku harapkan untuk tahun 2014, tak tercapai. Hahaha. Tapi aku dapat rezeki tak terduga- Nawaal Husna. Dapat tahu preggykan dia dalam januari, bersalin dalam september.

Allah sebaik perancang. Masa akhir tahun 2013,aku memang tak terfikir pun dalam tahun 2014 ni aku akan preggy semula dan dapat baby dalam tahun yang sama. Sebab kalau ikutkan aku nak preggy dalam tahun 2015,bersalin dalam tahun 2016. Hehe.

Disebabkan alahan preggy yang teruk sampai 5 bulan preggy, aku stop kan bisnes aku sekejap. Dalam setahun jugaklah stop, sebab after 5 bulan alahan tu, aku pun macam makin sarat,so tak larat nak menghadap manik dan jarum. So semua dalam list aku untuk tahun ni, terabai sia2.

Tahun ni banyak kejadian yang menguji iman dan kebergantungan kita pada Allah, macam kehilangan MH370, fligh MH17 yang ditembak jatuh dan terbaru, yang menyayat hati, peristiwa banjir di pantai timur. Serius sedih. Kalau ikutkan hati nak je jadi sukarelawan banjir. Tapi apakan daya, aku beranak kecil lagi. Cuma doa dan sedikit bantuan yang dapat di hulur. Sedih baca macam2 berita yang dikongsikan walaupun ada antaranya tiada kesahihan.

Tahun ni juga bukan tahun yang berapa elok untuk famili aku. Tapi tak mengapa, Allah menguji dengan sesuatu yang Dia tahu kita mampu tanggung, InsyaAllah. Doa orang teraniaya ni biasanya di makbulkan. Moga yang pecah amanah tu bertaubatlah sebelum mati,umur ko bukan lama lagi pun,dah tua dah korang laki bini tu khenss. Darah daging sendiri pun tak boleh harap, lagi baik percaya pada orang luar.

Tapi tak mengapa, semua tu hal dunia. Family aku masih baik2 aje. Allah ada, buat apa nak risau. Move on jela kan.

Aku harap tahun depan ni, ada sinar baru. Ada harapan dan semangat baru. Moga keluargaku makin murah rezeki dan terus diberikan kesihatan yang baik dan dipanjangkan umur. Anak2 sihat dan dipermudahkan segala urusan agar perkembangan mental rohani fizikal jasmani diorang sempurna dan normal.

Aku pun tak tahu tahun 2015 ni, umur aku masih panjang ke tidak, harapnya dengan masih ada berbaki umur yang tinggal,makin aku bermanfaatlah pada Allah,agama,keluarga dan masyarakat.

Antara azam aku untuk tahun ni :
-Nak kurus, hahaha
-nak lebih berdedikasi  jadi seorang ibu
-Nak majukan diri dan bisnes
-Nak lebih positif
-Nak banyakkan memasak untuk famili. Hihi. Tahun 2014 ni kerap masak ok,hormon preggy barangkali.dalam seminggu,mungkin tak masak dalam sehari dua je. *tepukbahusendiri

3 comments:

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...