nuffnangku

Friday, July 18, 2014

MH17

Aku dapat tahu malam tadi.
dalam kul 11 lebih camtu.
Masa tu berharap tu bukan betul2.
Berharap tu cuma rekaan sesetengah orang.
Tapi bila buka astro awani, Allah..memang benar2 terjadi.
Trauma mh370 tak habis lagi, sekali lagi kita di uji lagi.

Aku tak tahu apa yang aku rasa. Tapi terasa masa berlalu terlalu lambat hari ni.
Hati rasa mendung, rasa sebal macam sesak dan payah.
Setiap dari kita, ada ujian dan dugaan yang telah di tentukan.
Aku berharap keluarga dan sahabat anak kapal dan penumpang #mh17 bertabah menghadapi saat sukar seperti ini.

Ya terlalu sukar.
Mendengar khabar pesawat di tembak.
Allah. Di tembak sebab salah sangka.
Kalau ikut logik, boleh pulak ye main tembak tanpa kepastian?
tapi kun fa ya kun, telah Allah tetapkan takdir seperti itu.

Sedih dan sebak baca status salah seorang penumpang yang pulang ke Malaysia for good bersama semua ahli famili dia.

Status dia :
17 july 2014,starting our new hijrah. Alhamdulilah....

Allah. Seakan dia tahu penghijrahan yang panjang bakal bermula.
Moga dikurniakan barakah ramadhan sempena bulan yang lebih baik dari seribu bulan ni.


Tolonglah jangan sharing or sebarkan pic mangsa2.hormatilah perasaan kaum famili dorg. Aku yang bukan ada ahli famili terlibat ni pun,tak sanggup nak tengok. Be sensitive. Tak ada faedah pun unyuk kita berkongsi gambar2 macam tu. Aib orang,kehormatan orang,maruah orang,tutuplah srlagi boleh. Tambahan untuk orang yang telah tiada. Alfatihah untuk yang beragama Islam.

2 comments:

  1. sedihkan...
    berhari jugak la kawan baik i sedih sebab 1 of mangsa dalam tu kawan dia yang selalu tolong msa kat Amsterdam.

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...