nuffnangku

Monday, June 30, 2014

Ramadhan 2014

Salam.

Ni scheduled entry.

Syukur tahun ni masih sempat sambut ramadhan.
Masih panjang umur lagi untuk hadap Ramadhan.
Moga tahun ni ramadhan membawa seribu erti yang lebih baik dari tahun lepas dan tahun-tahun sebelumnya.
Moga amalan kita di berikan ganjaran yang sebaiknya, InsyaAllah.
Selamat Berpuasa semua.

Macam biasa, sahur memang masak. Tak kiralah kalau time tu off pun. Hehehe ,sebab husben kan kena puasa.So memang gigih masak. Macam tahun lepas, bangun kul 4 untuk masak ok. Cuba juga masak malam-malam dengan harapan pagi nanti just panaskan je. Tapi berangan je ok. Bila malam,jadi berganda malas.Bila pagi bangun, mesti fikir, kan bagus malam tadi aku masak. Hahaha. Dasar malas.

Aku jenis wajib sahur. Dah di ajar sejak kecik lagi mesti sahur. Entah apasal kalau sahur pun, aku tengok orang lain macam tak ade selera nak makan. Aku ni kadang boleh tambah dekat 3 pingan ok, macam rasukan sangat. Haha Tapi aku rasa selama aku hidup ni adalah dalam 3 or 4 kali je aku tak sahur(time boleh puasa lah kan) sebab terlajak tidur, sedar-sedar dah azan subuh. bahaha.Tu pun sebab bila dah duduk sendiri. Kalaududuk dengan mak dulu, tak pernah miss.Yelah ada tukang kejut dan tukang masakkn makanan kan. Dulu tahu bangun, makan, lepas tu melepek je. Dah kahwin, rasalah. hahaha

Tapi tak apa. Aku enjoy bangun sahur dan siapkan sahur. Jangan tak tahu time study dulu pun, aku ni macam mak dah sebab akan bangun awal dari yang lain,prepare food untuk sahur then dah siap, kejutkan kengkawan. Baikkan i. haha.

Oklah. Selamat Berpuasa Semua :)


2 comments:

  1. Seppp i kaki sahur tmbah 3-4 kali if lauk sedap kakaka. Slmt bpuasa!

    ReplyDelete
  2. salam ramadhan
    singgah pagi....lama rasanya sy x blog walking
    hari ini ada peluang so singgah jap =)

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...