nuffnangku

Friday, January 3, 2014

Azam tahun 2014

salam.
Jumaat pertama di tahun baru ni :) moga hari ni membawa berkat pada kita semua yea.
Tak sure la kenapa mood nak menulis ni tetiba datang semula.lol.


Ada angin jugak aku ni. Hehe. Mungkin salah satu azam tahun baru? Moga lah. Moga.


Azam tahun ni, tak ada yang specifik. Aku cuma aim nak jadi manusia yang lebih baik dari hari semalam. Lebih baik dari tahun yang sebelumnya. Aku rasa banyak benda aku rasa nak buat tapi berlegar2 menjadi hanya 'rasa' nak buat tapi tak buat buat jugak.


Mama yang lebih penyabar. Since itulah keutamaan life aku sekarang, tugas menjadi mama, aku rasa aku perlu cari formula yang tepat untuk jadi mama yang baik. Baik bukan bermaksud jentik anak pun tak. No. Aku prefer jadi mak yang bersederhana dalam sayang anak, dalam marah anak. Balance. Time manja, manjalah. Time buat perangai,kau siap kau! Hahaha. Jadi asas utama adalah sabar. Sabar dalam didik anak. Sabar dalam mengawal anak. Sabar dalam berdepan dengan peel anak, contoh suka memanjat di tempat berbahaya, walau 10 kali dilarang, di alihkan perhatian, tetap juga nak panjat -___-'


isteri yang baik. Ini juga tugas utama aku. Biasalah kadang dah letih menjahit,jaga anak, kemas rumah--aku malas nak masak. Malas sangat. Tahu memang tak bagus. Jadi nak cuba dengan lebih gigih lagi. Tapikan husben aku main gym, jadinya dia sedang mengawal pemakanan dia sebab nak keep fit. Maka,kalau tak masak pun,dia ok je sebab dia nak elak makanan yang unhealthy ni. Masak beria kalau makan ciput, aku hangen. Hehe. Yang lain,tentunya nak lebih peka jaga diri, jaga aurat,jaga solat dan macam2 lagi. Hope tercapai.


Anak yang tahu kenang budi. Ni pun aku cuba perbaiki. Harap tercapai.


Nak lebih rajin tulis blog supaya dapat sponsor post lagi macam zalora hari tu, jadi dapat voucher.kahhkahhh. tak la.nak tulis untuk kepuasan diri sendiri. Tapi bila tak bz lah. Bila bz, kena utamakan yang utama. Lagisatu aku harap blog aku ni selari lah dengan kematangan usia aku.


Azam paling utama, yang dibawa dari tahun ke tahun- kurus!!!! Haha. Hampeh tau kalau tengok diri sendiri yang sekarang dengan 3 tahun lepas. Serius rasa macam aku ni tumpang body orang.kahkahkahh.


Yang lain, tak ingatlah. Sekarang dah kul 3:35 am,aku pun dah ngantuk.nite

5 comments:

  1. Bab jadi mama yang penyabar tu kita sokong..kita pun nak jadi camtu..nak rajin masak..nak jadi anak yang baik..hehe

    ReplyDelete
  2. happy new year sarah. kita sesama jadi mama yg penyabar ek..hihih

    ReplyDelete
  3. Suka baca azam baru mama iman....jom sama2 tingkatkan azam kita.... :)

    ReplyDelete
  4. http://blurplediary.blogspot.com/

    in shaa Allah, moga tercapai impian tahun baru. :)

    ReplyDelete
  5. semoga tercapai segala impian..jemput datang blog saya

    dibiuscinta.blogspot.com

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...