nuffnangku

Tuesday, March 5, 2013

Lahad Datu.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani...

Aku yang berada di semenanjung, tetap risau dan sedih dengan keadaan di sana. Bila buka fb, ada je yang dok sharing bermacam info tentang keadaan dan isu di sana. Ada yang aku baca dan ada yang aku skip. Ada yang aku rasa nak hide terus dari keluar dekat news feed tu, yang aku nak hide, of coz yang dok cerita pasal isu-isu berbaur politik.

Bila keadaan semakin genting, boleh tak kalau korang semua tolak tepi sekejap fahaman politik masing-masing? Its not about politic issue anymore. Its about nyawa manusia, people. Come on la, be sensitive.

Annoying sangat pada yang tak sudah-sudah menyalahkan pihak itu, pihak ini. Mostly yang jadi wartawan tak berbayar ni, adalah orang yang tak berada di sana, tak merasai keadaan tegang tu sendiri.

Dari menyalahkan pihak itu ini, dari sharing info yang entah mana sahihnya, dari memberi komen-komen yang kadang-kadang macam tak berperasaan langsung, apakata kita sama-sama hantar doa pada yang sedang berjuang dekat sana, yang sedang bertahan, anak-anak kecil, ibu-ibu di sana, famili-famili kawan kita di sana supaya sentiasa dilindungi, diberikan kekuatan untuk menghadapi dugaan ini. Juga isteri-isteri, anak-anak dan kaum keluarga pejuang kita yang dah ditugaskan di sana semoga mereka juga diberikan kekuatan menghadapi dugaan ini.

Ini bukan pasal politik. Ini bukan pasal semenanjung dan sabah sarawak. Ini pasal tanah air kita, malaysia.

Sebak dan pilu bila baca update satu persatu pahlawan kita gugur. Ini bukan perkara main-main. Tolong sensitif sikit, boleh tak?maaf kalau entri ini annoying juga. Tapi ini blog aku dan ini apa yang aku rasa.

Alfatihah untuk semua pahlawan beragama Islam yang gugur. Juga takziah untuk pahlawan yang bukan beragama Islam.kalau aku yang ditempat mereka...... aku takkan mampu. Allahuakbar.
posted from Bloggeroid

3 comments:

  1. tu lah, speechless lah bila baca news tu sume

    ReplyDelete
  2. sgt sokong dgn pendapat Lara..sy pn sedih bile bc & tgk berita mengenai keadaan di LD...& wira kita yg telah gugur...sama2 kita doakn keamanan & kesejahteraan seluruh rakyat Malaysia...terutama di Sabah yg sedang menghadapi ketegangan...AMIN

    ReplyDelete
  3. semoga roh mereka yang gugur dicucuri rahmat NYA...amin! :(

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...