nuffnangku

Saturday, March 30, 2013

Deko Bilik Baby Yang Aku Suka.

Bila dah ada baby, harus fikirkan pasal bilik baby juga kan, walaupun Iman tak tidur asing, stil tidur dengan parent, tapi bilik baby ni penting. Penting sebab nak biasakan dia, kalau nak main, ada tempat khas, nak tidur pun camtu juga. Tak nak bersepah je, sebab mama bukan manusia rajin, hahaha.

Ini semua idea deco yang aku ambil dari google. Ada yang aku berkenan dan akan cuba apply dekat bilik 
Iman. Berjaya ke tak, tu nanti aku update.
Harap aku tak diserang kemalasan atau mati idea.

Semuanya aku d.i.y je kot, aku sendiri yang akan buat. Mungkin. Hehe.Aku ni jenis manusia yang suka buat sendiri sesuatu tu, sebab aku rasa ada kepuasan bila berjaya d.i.y. Kalau GAGAL, aku rasa nak musnahkan je semua, hahaha

Jom tengok pic di bawah ni.

mungkin akan ada pic seperti ini

simple tapi bukan warna yang macam ni

 macam serabut, tapi aku suka sebab nampak macam alam sekitar je

ini ok.

 aku minat ada huruf ABC ni.

 macam ni pun dah cukup cun bagi aku. Tapi aku tak rasa macam mudah nak buat. Aku tak suka yang rumit-rumit ni.


Paling berkenan dengan wall painting yang macam ni.


suka pokok ni. gigih tak aku nak lukis dan warnakan nanti? We will see...

kan dah kata, aku tertarik dengan pokok2 macam ni

ini yang paling menarik hati.

Kalau boleh aku taknak bilik tu sekadar bilik. Kalau boleh nak jadi tempat dia explore, belajar dan gunakan daya pemikiran kritis dan inovatif. Gittew taw ayat.

Taknak semak dan serabut dengan banyak perabot. Nak simple je. Iman memang akan ada bilik dia sendiri, yang akan di 'personalised' demi dia. Mama lah yang suka idea mengarut ni. Kalau ikut papa, biar jadi je bilik normal tu. hihi

5 comments:

  1. U minat diy n rajinnnn xpeee. I nk tp mls haha. Kalau bole tinggg dh siap. Dasarrrr. Ske yg abc tu hehe

    ReplyDelete
  2. Pokok tu bolh beli yang lekat2 tu :D

    ReplyDelete
  3. i minat yg ada a b c tu u. tapi semua comel :)

    ReplyDelete
  4. sure iman gembira kalau dapat bilik colourful camni. :D

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...