nuffnangku

Thursday, January 10, 2013

Kita ni mudah lupa terutama bila diberi kesenangan.

Dalam life ni memang banyak perkara yang tak mungkin kita dapat walaupun kita nak sangat. Ada yang kita tak berapa nak, tapi kita dapat. Ada yang kita taknak langsung., tapi kita dapat. Mungkon itu antara cara Allah menguji hambaNya atau itu antara cara membuatkan kita dekat dengan Dia.

Kadang-kadang bila diberi kesenangan pada sesuatu tu, kita macam take advantage, macam lupa diri dan jarang nak fikir, macam mana semua ni akan berlaku kalau nikmat tu Dia tarik semula. Kita bangga sebab dah dapat yang terbaik walaupun kita bukan senonoh sangat. Sudahlah macam tu, siap nak perkecilkan orang lain pula yang baik tapi dapat sesuatu yang tak se best kita. Aku rasa semua itu pun ujian dari Dia.

Biasalah manusia. Kadang-kadang lupa diri. Kadang-kadang pelupa. Aku pernah diberi kesenangan untuk dapat apa yang aku nak, tapi kadang-kadang bila dah senang dapat, mulalah tak reti nak hargaikan. Bila terhantuk, baru terngadah, baru nak peka.

Entri ini untuk diri sendiri tapi kalau membawa manfaat untuk korang juga, then jomlah sesama muhasabah. No offense.

2 comments:

  1. aah.hidup tak semuanya sempurna.kejap kita kat atas,kejap kita kat bawah..apa2 pun live must go on.kan lara =)

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...