nuffnangku

Wednesday, December 12, 2012

Amanda Todd.

Hari ni baru aku dapat tahu pasal kisah Amanda Todd. Itupun lepas baca dari page fynn jamal.

Aku tengok video yang dia buat, yang ceritakan pasal life dia tu. Kalau korang nak tahu kisah hidup dia, cari under nama tu dekat youtube ok. Bila aku tengok video yang dia buat, serius aku rasa dia tak patut MATI AWAL. Dia muda lagi. Sangat-sangat.

Aku kasihankan dia sebab dia teruk kena buli. Tapi silap dia yang satu lagi tu, bagi pic tunjuk boobs kat lelaki tu memang tak boleh diterima. Semuanya bermula bila lelaki tu mula ugut dia. Kemudian.... ( panjang lagi citer dia, malas nak cerita) dia kenal seorang lelaki ni. Laki ni BF  orang. Bila GF dia dapat tahu, dia malukan dan sakiti Amanda ni teruk-teruk.

Amanda sangat-sangat depressed. Akhirnya, bunuh diri. Dan sekarang, dia macam jadi epik pula.

Point aku untuk remaja-remaja senasib Amanda, bunuh diri bukan penyelesaian. Kalau kena buli pun, still jangan fikir tentang bunuh diri. Sayang kot, Amanda tu memang lawa. Tapi apa nak buat...... Lagisatu, kena buli fizikal dan mental.buli ni memang terjadi dekat mana-mana. Ada manusia, tak dapat buli kita depan-depan, dia buli kita online- dengan cara tulis dekat blog, facebook, twitter. Macam-macam manusia ni. Dorang ada seribu satu cara untuk menyakiti orang lain.

Cukuplah. Malas aku nak fikir banyak-banyak. Hee, aku update sebab dari tadi dok fikir.

RIP.

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...