nuffnangku

Friday, July 27, 2012

Ramadhan 2008 - Ramadhan 2012.

DSC_0853


Salam Jumaat.


  Mula rapat dengan lelaki ini pada ramadhan 2008. Pada ramadhan 2012, telah pun mempunyai seorang anak bersamanya. Dekat 5 tahun semua itu berlaku. Rasa macam tak percaya. Percaturan yang Allah telah tentukan sejak aku berusia 4 bulan dalam kandungan ibuku, kan?Sesuatu yang tak pernah aku terduga ( read : pada ramadhan tahun 2008 tu la )


Nabi Muhammad SAW bersabda:
1)Lelaki yang paling baik dari umatku adalah lelaki yang paling baik kepada isterinya. Dan wanita yang paling baik dari umatku adalah wanita yang paling baik bagi suaminya.
2)Bagi isteri yang baik pada suaminya tiap hari akan mendapat SERIBU syahid (kerana ikhlas dan sabarnya). Wanita yang paling baik adalah wanita yang membahagiakan suami dalam segala hal yang diinginkannya, selain bermaksiat kepada ALLAH. 
3)Lelaki yang paling baik dari umatku adalah lelaki yang bersifat lembut pada isterinya. Setiap hari suami yang baik kepada isterinya akan mendapat SERATUS SYAHID (kerana ikhlas dan sabarnya).





DOA MENGEKALKAN KASIH SAYANG DIANTARA SUAMI, ISTERI DAN ANAK-ANAK.




Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertakwalah kamu kepada Allah, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).


aku bersyukur. Alhamdulilah.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...