nuffnangku

Tuesday, February 14, 2012

kau pergi.

Assalamualaikum.

hari yang paling sedih buat aku. sebenarnya banyak lagi hari-hari yang sedih sepanjang hidup aku tapi hari yang aku hendak ceritakan ni pun antara hari yang paling sedih bagi aku.*nangis*

aku tahu bestfriend aku tak pernah tinggalkan aku, tapi aku tetap sedih. aku berkongsi bermacam perkara dengan dia. segala cerita. termasuk perihal ilmu rumahtangga-ko bayangkan betapa closenya aku dengan dia.apa-apa ilmu aku tahu,semua aku turunkan kat dia, dia pun macam tu juga. bila aku susah, memang dia tempat aku mengadu. bila aku tak puas hati dengan apa-apa perkara, aku cerita dekat dia. pendek kata, kalau dia tak ada aku rasa kehidupan aku ni kosong je. macam kertas lukisan yang kosong tanpa warna tanpa seni dan tanpa apa-apa.

aku pun tak sangka, berkawan dengan dia, tak sampai setahun pun lagi, tapi aku boleh jadi sangat rapat dengan dia. kadang-kadang aku anggap dia macam adik -beradik aku sendiri sebab tu masa dia hendak kahwin, aku dengan rela hati bagai kecil tapak tangan,nyiru aku tadahkan untuk jahit beading/manik kat baju nikah dia. itu bukan kepercayaan kecil dari dia terhadap aku, tapi sangat besar ertinya. siapa hendak bagi orang hancurkan baju nikahnya kan? tapi kawan aku ni, dia percaya pada aku, tak pernah desak aku siapkansegera baju nikah dia sebab dia faham keadaan aku pada masa tu :(

nantilah, bila dah dapat photo dari Op dia,aku sharekan kat sini yea baju nikah dia yang aku tangan-tangankan tu :p

dugaan untuk dia memang berat. aku sebagai kawan, tak pasti apa yang mampu aku buat untuk dia.kasih aku pada dia, sebagai sahabat adalah ikhlas. aku pun tak pernah minta apa-apa balasan sebab dia pun ikhlas jadi kawan aku.itu yang paling bermakna untuk orang yang macam aku ni-yea,persahabatan. yang aku mampu buat, sentiasa beri dia semangat melalui ranjau hidup yang entah bila akan hadirnya pelangi. aku tahu di saat aku susah, dia juga ada di sisi aku untuk buat perkara yang sama.

kami berkongsi bermacam cerita.semuanya adalah kenangan yang bermakna buat aku.dan selepas ini,pagi-pagi ku tiada lagi dia, dia pergi mencari arah hidupnya sendiri, mencari pelangi nya sendiri.dan doa ku selalu mengiringi dia.aku tahu dia akan jumpa sinarnya suatu masa nanti.aku sudah terbiasa melalui hari-hari ku bersama dia,dan sekarang semuanya sungguh asing.

buat sahabat,
aku iringi pemergian kamu dengan air mataku,dengan doaku.....
sebagai tanda,kau yang aku sayang...
kau pergi seakan membawa separuh dari jiwa aku..
tinggalkan aku di neraka jahanam penuh kejam itu dengan jiwa yang kosong..
kau tahu,betapa sukarnya aku bila hanya bertiga dengan umi dan zai masa lunch..
betapa peritnya berdua di surau hanya bersama zai..
kami memang kehilangan kamu,sangat-sangat...
tiada lagi ketawa dan kesedihan yang dapat kita kongsi..
kalau ada pun,semuanya hanya dari jauh...

Wani,
kuatkan semangat ko.
jangan lupakan kami..
aku masih sedih tanpa ko di sini lagi

aku benci pada pertemuan,sebab dengan pertemuan itulah aku terpaksa jalani satu lagi perpisahan...
aku tak letak pic ko untuk kali ini,sebab aku sengaja biarkan ia berlegar-legar dalam hati aku je.
ok,nangis lagi (T___T)




2 comments:

  1. :'(
    sedih ayat yg terakhir tu. :'(
    "aku benci pada pertemuan,sebab dengan pertemuan itulah aku terpaksa jalani satu lagi perpisahan..."

    ReplyDelete
  2. :')
    sedih dgr ayat last tu,

    "aku benci pada pertemuan,sebab dengan pertemuan itulah aku terpaksa jalani satu lagi perpisahan..."

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...