nuffnangku

Saturday, July 9, 2011

review wedding : hantaran dari pihak perempuan kepada pihak lelaki.(d.i.y sahaja)

Salam semua.
maaf ye lama tak update blog.update pun setakat copy paste bulat-bulat tentang baju nikah isteri Tomok dari page Hatta dolmat.hehe.saya demam beberapa hari ni.mungkin keadaan cuaca menyebabkan demam kot,sebab kat opis saya ada beberapa orang yang turut demam.

ok.wedding review saya masih berbaki.
T____T

masih belum review tentang photographer
belum review tentang videographer
saya terima banyak juga email dari b2b melaka,yang bertanyakan tentang ini.
awak semua(b2b melaka) boleh email saya terus,kalau hendak tahu pasal photog and videog saya tu :)
email di sini : veelara85@gmail.com

ok,kali ini hendak review pasal hantaran.ermm, hantaran dari pihak perempuan kepada lelaki dulu lah ye.next entry,baru disebaliknya.boleh tak? :)

saya d.i.y je hantaran ni.sebab saya kan cik simple.tiada yang grand bagai nak rak,so buat ikut hati.saya pun mahu guna bantal hantaran yang ketika itu sangatlah trend.TAPI.payah sangat hendak cari kekabu.ke hulu-ke hilir mencari,tapi tak jumpa-jumpa.sehingga satu hari,saya rasa,tiada bantal besar,bantal kecil pun jadilah,asalkan bantal.teeheee.nak jugak tu!

saya minta mak saya buatkan bantal-bantal comel ni.mak saya jahit sendiri.isinya dia isi dengan kapas yang ada dalam badan anak patung :p sebenarnya Teddy Bear ku masa kecil-kecil :'( terima kasih mak sebab memanglah kreatif.

jumlah hantaran adalah 15 berbalas 13 dulang.banyak ok.pening kepala den nak memikirkan macamana dan siapa akan membantu.ting!apalagi,nuril,diela,faira dan zira yang banyak tolong saya,kami buat setiap sorang sedulang.moment tu sungguh fun ok.rupa-rupanya masing-masing ada bakat terpendam.teeheee.

untuk view hantaran dari pihak lelaki kepada perempuan, klik : review wedding : hantaran dari pihak lelaki kepada pihak perempuan.


h1c
1)cincin suasa buat si suami.


h1
2.wallet dari Fossil dan tali pinggang Smalto.


h1a
3.Jam tangan dari Tissot.
Proses mencari jam tangan ini bukan mudah sebab groomzilla yang cerewet ni :p


h1b
4.perfume dari Jean Paul Gaultier.


h1d
5.Kemeja dari Calvin Klein.




h1e
6.Kasut dari Dr.Martens.
pilihan dan kehendak khas encik pengantin lelaki.hampir sebulan,ke sana-ke mari cari kasut yang disukainya.akhirnya ini menjadi idaman hati dia.


h1f
7.sirih junjung.



h1g
8.telor pindang.



9.kek cheesecake snickersIMG_5527
9.Kek Cheesecake Snikers
kek ni xsempat snap pic masa hari kejadian.maklumlah pengantin bz.mungkin pada OP ada kot.ini cheesecake snikers.memang lazat.pic ni di ambil dari blog kak hawa-perfmuffin.

h1k
10.Cupcakes Manchester United.
juga dari Kak Hawa.



cookies
11.Biskut Famos Amos.
ni adik saya yang support.thanx cik siti.



h1i
12.Coklat Ferrero Rocher
mulanya berangan nak coklat godiva la segala,tapi last minit,tak sempat beli.so apa yang ada saja la :)


h1j
13.alquran
14.sejadah dan tasbih



14.buah2an
15.buah-buahan.

12 comments:

  1. Lara! Sebijik hantaran kte! Mengunakan small pillow. Ayu siap jahit sendiri guna tangan. Skrg that pillow tu Ayu still simpan =)

    ReplyDelete
  2. love the mini cushions. comels sangat

    ReplyDelete
  3. bantal2 comel tu really cute and sweet.. suka !!

    ReplyDelete
  4. ayu :hehe.kite punye,family in law da amik :(



    nadia : thnx dear :)

    skieyn : thnx dear

    tiramisu : tenkiu3...

    ReplyDelete
  5. lara..ske ngn hantaran kamu!!comel2...

    ReplyDelete
  6. yaallah sumpah lawa.simple yet beautiful.tak perlu hantar gubah kat org pun kan n it turn our beautiful! haiya.mcmmanala i pye nt.i bg kat adik i n kawan dia je godek2 hntrn i.hahaha.phew.

    ReplyDelete
  7. elya:hehe.thnx dear

    lisa:hehe,tenkiu dear...tu la sy bajet x byk.lgpun mmg suke y simple,so better d.i.y jela..InsyaAllah u punye pun akan cantik n nice..

    ReplyDelete
  8. cantiknyaa.. simple tp...mendamaikan mata memandang.. chek mmg suka dekorasi hantaran hat simple2 saja.. tak berapa nk berkenan yg semak samun.. :)

    p.s : chek pun DIY jugak hantaran kpd bakal suami.. haihhh.. tatau lah menjadi ka dakk.. nak buat mcm awak..rasanya.. tak dan dah kott.. beli bunga tunjuk (artificial flowers) dan cucuk kat span hijau sajalah labuuu.. hehehe.. :)

    ReplyDelete
  9. cantekkk..boleh ajar x cmne nk gubah simplenye fresh flower??

    ReplyDelete
  10. cantik n sweet sgt hantaran awk..nk tau bantal kecik tu wat sendiri/beli ek?

    ReplyDelete
  11. kasut dr mrting beli kt mall mana ek??cntik

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...