nuffnangku

Saturday, July 16, 2011

merah itu memang menarik hati.sedap pula tu.

salam semua.
cakk!

sebenarnya hari ni nak kongsi sesuatu dengan anda semua.
alkisahnya,saya dah lama sangat hendak cuba Red Velvet Cake (RV).
sebab sana-sini orang asik sebut pasal kesedapan kek ni.
terutama di kalangan Bride-To-Be.
so sudah semestinya akan terpengaruh juga.

DSC_0593-1
inilah red velvet itu.

sudah lama mencari mana-mana bakery atau orang perseorangan yang ada buat RV ni.
tapi mungkin saya ni kurang mencari,so tak jumpalah.
sehinggalah satu hari ternampak kek ini di salah satu page FB.
mula-mula usha-usha gambarnya di page tersebut.
makin lama,faham-faham aje lah.
tengok gambar di bawah ini,terliur tak?terliur tak?

DSC_0612-1

DSC_0583-1
merahnya mak ngah.

DSC_0628-1
teksturnya yang lembut dan sangat enak.

saya order dari Sedapsedapbelaka
kek ni sangat sangat sangat sedap.
enak dan memang terbaik.
husben saya pun suka.
padahal dia seorang yang sangat memilih.
dia jarang makan kek yang homemade(ehemm,suka Secret Recipe je kononnya)
tapi kek dari Hana (Sedapsedapbelaka) ni,dia suka
dia kata sedap.
saya beli Mini RV,ingatkan boleh makan sorang je(now harus sharing,arggh)
hahaha

DSC_0596-1
inilah dia contact numbernya.

sebelum ini selalu juga inbox Hana tentang hendak order kek ni.
tapi susah sikit untuk saya,sebab Hana dari arah kajang.
sehinggalah minggu lepas,Hana inbox saya kata dia akan ke area Ampang.
so apalagi,inilah peluang saya untuk rasa RV Hana.
hati lagi mendesak lepas Cik Lisa Lisut dan Cik Renee Meow update status Fb tentang kelazatan kek ni.
tergugat perasaan ini.hehehe.
tapi minggu lepas tak jadi,sebab ada Bersih tu.
so forward this week.

tapi ada satu insiden telah terjadi.hari ini.
alkisahnya,line maxis kat rumah saya memang teruk sangat.
saya lupa tentang hal tu,terutama bila hendak berurusan ni.
Hana call dalam kul 11 pagi,katanya dia singgah Pantai Dalam dulu.
then dia kata dalam kul 11.30 mungkin dia akan sampai area rumah saya.
saya pun kata ok.then siap letak phone di sebelah saya aje sepanjang baring tengok tv.
dah dekat pukul 1,masih belum ada call dari Hana.saya pun fikir positif,mungkin jem teruk area sana
sebab tu Hana terlewat.
dekat pukul 2 pun sama.
sampailah tiba-tiba dapat mesej Missed Call Notification dari maxis.
ada berbelas misscall dari Hana dan 3 miscall dari mawar.
Tuhan je yang tahu macamana perasaan saya.
berdebar sangat.
sebab masa tu baru saya  tersedar,mesti Hana tak dapat go thru line saya.
memang betul.Hana dah tunggu di area berdekatan rumah saya dekat sejam lebih.
masyaAllah.kesian sangat dekat Hana.
memang kesal dan bersalah sangat.
saya memang tak berniat macam tu pun.
malah dah bersungguh sebab hendak jumpa Hana.
akhirnya,Hana tinggalkan kek tu pada Yanie Azlan

sebab rumah Yanie dekat dengan rumah saya.
segan juga sebab dah susahkan Yanie sekali.

so untuk pembaca area Kajang dan Bride-To-Be yang lain,
Sedapsedapbelaka By Hana is fully recommended!!
dia juga ada jual macarons.dan bermacam lagi kek dan cookies yang of coz sedap tak hengat.
PR pun bagus.sangat friendly.dan sangat baik

To Hana,
sorry sangat atas apa yang berlaku.
Rv hana memang sedap sangat.
InsyaAllah after this akan order lagi dan InsyaAllah insiden 'hari ini' tidak akan berlaku lagi.


contact details :
http://sedapsedapbelaka.blogspot.com
FB tuan empunya sedapsedapbelaka
0132325440

10 comments:

  1. tak susah pun sayang... tadi hana siap ikut keta Yanie gi tunggu kat LRT Pandan Indah lagi... Hehe... Sorry x dapat turn masa Vee datang.. Yanie tengah gubah bunga...:)

    ReplyDelete
  2. Hye vee...btul2x..RV hana memg sedap...sy pun dh 2x beli

    ReplyDelete
  3. memang sedap2 belaka..:)..terliur ni..

    ReplyDelete
  4. hihi..firstly thanks Vee sbb sudi order dgn sedapsedapbelaka. =) hihi..ada hikmah tu disebalik kejadian..dia suruh kita jmp di lain kali mungkin? kan? hehehe..

    to Yanie! kamu mmg sungguh baik hati siap tunjukkan jalan ke arah LRT pndan. hana dah lupe kowt LRT pandan tu sbb dah ada axis atrium bagai tu kan..padahal duduk kat pandan indah dlm 3thn lebih jugak laa..hoho..

    and lastly, thanks for the post! u r so sweet..=)) pic cun hokeyh!!

    ReplyDelete
  5. terliur..!! siyes nampak sangat2 sedap...aarrgghh... rase macam nak gi carik n beli sekarang jugak ar...

    ReplyDelete
  6. sedappp...i baru je mkn jumaat br ni...siap beli 1/2kg lagi dr hana...kekekeke

    ReplyDelete
  7. sedap kan? ai pun suka. tp xpenah la rasa dari hana nie.

    ReplyDelete
  8. terliur tgk gamba ko sarah!mesti try RV hana ni.
    aku da try macs hana, sgt la best!hee..

    aku try call ko pn x dpt.hehe.
    kesian hana 2 , 3 kali call aku.
    tukar celcom jom!haha.

    ReplyDelete
  9. yanie : *tutup muka* kesian yanie n hana..maaf sgt :'( ..xpe yanie..nnti ada rezeki ,kite bjumpa ye.hehehe.faham yanie bz..


    aurikel : btul kn dear...tgh tgu masa je nk order lg :)

    kina :hehehe..mmg sedap...

    lisa : i tpengaruh ngn u la ni..hehehe

    hana : pic cun sbb kek ni mmg lawa n sedap.rs mcm smbil mkn,smbil senyum gembira...sedapp sgt...maaf skali lg atas insiden tu..mmg kesal xsudah la..

    aty :btul dear.mmg sedap...rugi i x rs awal2.hehehe

    nana : wah..msti puas mkn kn..i hr tu beli mini je.nyesal plak x beli 1/2 kg or 1 kg :'(

    reen : mmg sedap...hehehe..x nyesal punye :)

    mawar : tula..aku pun bengang ngn mxis ni.mmg kesian kt hana...rs bsalah y tak dpt nk ckap cmne..nnti nk try macs pula la

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...