nuffnangku

Monday, June 6, 2011

review wedding : My Wedding Inai dan Henna

bungatangan3

I love my wedding henna!
sebenarnya tidak pernah mempunyai corak idaman tertentu untuk wedding henna saya.cuma saya mahu di jari yang di sarungkan cincin itu,ada henna yang dilukis di atasnya.dan saya tidak mahu lukisan-lukisan yang begitu penuh dan serabut di tangan saya.

dan di Melaka,agak kurang untuk jumpa tempat lukis henna for bride.Mak saya suruh saya pergi di area Bunga raya.Kalau tidak silap,Kasturi  nama kedai tu.dia suruh pilih corak yang berkenan di dalam buku sample dia.tapi semuanya sukar menepati apa yang saya mahu.then dia cakap,suka tak corak Ayu Raudhah.saya memang ingat ingat lupa cuma seingat saya bila tengok corak henna Ayu,saya akui cantik.

dia kata pagi tadi ada pelanggan melayu request corak itu,so dia mahu buat corak itu untuk saya.seperti ini coraknya:


dan ini lah coraknya,of coz la tidak sama sangat,kihkihkih

DSC_0673-1b
tapi saya suka.

dan ini untuk kaki pula,
DSC_0215
DSC_0561 (2)-1

saya suka lukis henna di sini.paling best henna ni tahan untuk 2 minggu lebih.sampai dah masuk office pun,henna masih melekat dengan baik,memang ketika itu,dalam lrt ke office ke,diri memang dipandang sebagai pengantin baru.senyum aje lah.malu pun ada tapi hendak buat macamana kan.

B2B Melaka,
mahu contact numbernya?
ini dia : 0193785088

inai pula,mulanya saya pakai daun aje pada hari rabu malam khamis,yang tukang pakai adalah adik saya.tapi pudar aje warnanya.kemudian,pada khamis malam jumaat,pengapit saya,Zira,pakaikan sekali lagi guna inai kotak yang banyak di jual di Mydin tu.kotak dia yang ada gambar perempuan india di luarnya tu.baru berpuas hati,memang terang dan merah warnanya.thanx zira dan siti sebab sanggup bersengkang mata tolong pakaikan inai untukku.

aa1a

7 comments:

  1. Vee,cantik! malangnya tu melaka.hehe.i seremban.maybe masa nikah i tak ukir kot.masa tandang ade masa lebih bole kot nk ke jalan TAR buat ukir.hehe.plan je la.

    ReplyDelete
  2. lisa : seremban mesti ada gak,rsnya pna bc kat blog sape ntah....yg i buat ni,die tahan 2 minggu taw.ukiran pun elok je lg...tp kat jln tar punye pun ok,harga pun murah jek kn....i pun utk btandang,pk nk buat kt jln tar.hehe

    kisahaku : thnx dear...

    ReplyDelete
  3. teringin nak berinai mcm pengantin jugak. hehe

    ReplyDelete
  4. u ols minat inai ke?? meh la join2 kt page fb i... zerra design.. ^_^

    ReplyDelete
  5. nak tanya berapa ek kamu ukir tu? nak buat budget.. heheh :) sebb i pun dok melaka tengah cari tempat buat inai ukir.. :)

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...