nuffnangku

Tuesday, May 3, 2011

review wedding : pengapit dan dayang sanding.

salam B2B,follower dan silent readers sekalian,

pertama sekali saya hendak ucap-Selamat Hari Buruh untuk semua.tapi cuti selama 3 hari ini,rasa macam tak cukuplah.awk semua rasa macam tu tak?hehe.B2B lagi lah kan,rasa macam cuba berlari melebih masa yang ada.kan?saya pun pernah melaluinya,rasa masa yang ada macam tak cukup aje.terkejar sana-sini,survey sana-sini.tapi once dah settle,lega sangat.

Royal Wedding.itu yang hangat diperkatakan sana-sini.ada yang memuji,yang teruja dan tidak kurang ada juga yang mengkritik.itu normal.mana ada yang sempurna 100% dan semua berpuas hati,kan.
-baju Kate-rata-rata memang memuji her wedding dress tu.saya juga suka.Lace kan.
tapi ada juga yang mengatakan ianya ala-ala Grace Kelly wedding dress.
-mekap.Kate mekapkan dirinya sendiri.oh.memanglah berjiwa rakyat dia ni kan.kalau saya,haruslah semua mahu dimanjakan dan diputerikan untuk hari bersejarah seperti itu.ok,maka sebab itu,tak pernah ada rezeki nak kahwin dengan anak raja :p

ok,bukan pasal Royal Wedding yang ingin saya kongsikan di sini.review wedding saya tak habis lagi.kenapa saya buat review?sebagai kenangan untuk diri saya sendiri.dan untuk kenangan kalau suatu hari nanti,jasad saya telah tiada di dunia ini.dulu,saya suka tulis diari.sejak mula bercinta di tingkatan 6,lagilah dunia menulis diari saya berkembang pesat.tapi lepas itu,semuanya tidak tertulis lagi.saya akan jadi manja kalau punyai diari.sekecil-kecil hal pun saya catatkan.bila setiap 31 disember,kerja saya adalah membaca semula semua catatan diari saya sepanjang tahun itu dengan tujuan,masa saya buat azam baru,saya akan cuba ubah/capai/perbetulkan apa-apa yang masih gagal saya dapatkan :) .dan itu sebagai ingatan,sepanjang tahun itu siapa yang paling banyak buat saya terluka,paling banyak buat saya terasa,menangis,ketawa.itu semua memang penting.sebab itu saya kata,ada diari buat saya jadi manja pada diri sendiri.tapi lepas semua itu berakhir,dunia diari saya juga sudah berakhir.saya tidak punyai masa dan keinginan lagi untuk menulis sebab rasa macam tiada masa.sigh.sebab itu saya ada blog.sebab blog ni,sudah tentu tak mampu jadi diari sebenar.saya hanya tulis perkara-perkara yang mahu saya kongsikan.dan sesetengah perkara,kekal sebagai 'cerita yang tak pernah diceritakan' :).ok,cukup.merepek terlalu panjang.

Pengapit Bersanding saya :
ketika berfikir tentang pengapit bersanding saya,memang mereka ini yang muncul di fikiran.kenapa?
-tidak banyak songeh.
-sanggup tolong kawan ketika kawan susah.
-our bestfriend :)

saya membeli kain untuk pengapit-pengapit ini sekitar disember kalau tak silap.saya yang pilih dan meminta pandangan Diela.kami ke Jakel bersama.selepas itu kain-kain tersebut di agihkan kepada pengapit-pengapit kami.untuk bersanding,saya sendiri mahu 2 pengapit.disebabkan itu,pengantin lelaki juga harus punyai 2 pengapit juga.

ketika berarak ke pelamin,pengapit pertama kami(Hafiz dan Diela) jalan di depan kami.pengapit kedua kami(Ajie dan Zira) jalan di belakang kami.dah nama pengapit,haruslah mengapit kami.hehe.

sebenarnya saya hendak sangat beberapa orang bestfriend yang lain jalan di hadapan kami masa berarak.selalu orang ambil kanak-kanak yang comel,tapi saya mahu tukar kepada kawan-kawan,tapi ada macam-macam alasan sampai cancel last minutes.dan saya tidak mencari penganti untuk planning yang gagal itu.sampai sekarang bila teringat,memang kecewa.sekali seumur hidup saya,pada hari yang paling terpenting dalam hidup saya,tak bolehkah di ketepikan segala alasan demi memenuhi impian saya?saya tidak buat plan B sebab masa itu saya 'down' sangat.stress.tapi macam biasalah,masih sanggup ketepikan semua itu demi persahabatan.boleh lagi teman dia.

saya tulis di blog ini sebagai kenangan :)

ok,lupakan tentang itu.memang tak penting.ini gambarnya.kami dan pengapit.

DSC_0377-1a
Pengapit kami berbaju merah.Hafiz,Ajie dan Diela.

DSC_0387-1
ajie dan zira.


Pengapit Pengantin  1 :

DSC_0985-1a
Hafiz

dan

DSC_0845-1
Diela


Pengapit Pengantin 2 :

DSC_0985-1b
Ajie

dan
DSC_0584-1
Zira

gelagat pengapit dan pengantin:
DSC_0983-1a
mereka berkaraoke menghiburkan pengantin.bagus pengapit-pengapitku.

DSC_0270-1

DSC_0269-1

untuk pengapit kami.
terima kasih atas semua susah payah.
hanya Allah dapat membalas keikhlasan korang.
terima kasih yang tak terhingga buat Hafiz,Diela,Zira dan Ajie.

oh ye,yang lain-lain nanti ye.nanti saya buat 1 entry buat orang-orang yang banyak membantu saya selama ini.

6 comments:

  1. pengapit awk gojes la. mcm iras2 penyanyi ek

    ReplyDelete
  2. lisa:hehe.thnx dear :)
    amelyn : thnx mum 2 be yg cantik
    kunang2 :thnxxxx dear..
    hidayati:: hehe.terima kasih atas pujian itu,pengapit sy mmg gojes.hehehe.pnyanyi mana ek?

    ReplyDelete
  3. eh eh sama theme la kite! hehe..nice kan?

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...