nuffnangku

Sunday, April 17, 2011

hati saya menangis.

salam semua.
harap semua happy dan gembira pada ketika ini.
ada yang bersedih?stress?dan tidak gembira dengan life sendiri?
apakata kita buka minda dan buka pandangan kita meluas ke dunia luar.
dalam kita tidak gembira ini rupa-rupanya di luar sana ada yang sengsara.
dalam kita mengomel kekurangan sipi-sipi yang kita miliki,di luar sana ada juga yang langsung tidak punyai apa-apa.

beberapa teman berkongsi tentang video ini.
saya akui hati saya menangis.
ok tipu!
bukan setakat hati je.air mata ni dah berlinang-linang dah.

mari serlahkan keinsafan pada kita.
semoga kita beroleh kebaikan dari video ini :



saya teringat masa saya kecil-kecil dulu.
biasalah budak-budak kan.
rambang mata dan suka membazir.
kalau saya makan tak habis,
atau makan makanan A,separuh je,
lepas itu hendak pula makanan B,
mak akan cakap-jangan membazir.nak ke jadi macam orang somalia yang takde makanan tu?
gulp.
memang takut,sebab masa itu hangat tentang orang-orang di sana kekurangan bekalan makanan.
sampai mereka tingal rangka aje tapi masih meneruskan kehidupan.
makan rumput atau apa-apa yang tercapai dek pandangan mereka.
mungkin itu cara didikan yang mak saya beri.
sebab itu saya sampai dewasa ini,tidak memilih sangat dengan makanan.
kalau makan nasi goreng ke apa,kalau takde lauk pun,tak mengapa.
sebab saya bersyukur dengan rezeki saya pada hari tersebut.
saya anggap,itu rezeki yang Allah tulis buat saya pada hari tersebut.

kalau melihat video ini,rasanya orang-orang di Malaysia harus bersyukur dengan rezeki yang ada.
Alhamdulilah kita lahir dan tinggal di Malaysia.
betapa bertuahnya kita di bumi ini.
so B2B,kadangkala cuba "turn off " Bridezilla button,hik3 bila ada sesuatu yang tak kena dengan kehendak hati.
atau bukan B2B pun,cuba adakalanya tidak terlalu melebih-lebihkan bersedih dengan kekurangan yang sedikit itu.
semoga kita beroleh kebaikan.amin.

p/s : sedih dan memang hati tersentuh dengan video ini.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...