nuffnangku

Monday, January 24, 2011

akad nikah Fariza Gadis Melayu Musim pertama. 21Jan2011 .

DSC_0500-1

DSC_0284-1


21 Januari 2011.
cuaca baik.tidak hujan.cuma saya yang kurang sihat.ngeegege.
majlis pernikahan Fariza,telah berlangsung dengan jayanya.hanya sekali lafaz sahaja,dia sah menjadi isteri pada suaminya,Hasnal.sama padan,sama cantik dan benarlah itu adalah sebaik jodoh yang telah diciptakan oleh Allah sejak di Loh Mahfuz lagi kan.semoga mereka kekal bahagia hingga ke syurga.bercinta selepas perkahwinan itu lebih indah sebab ia mempunyai matlamat yang dapat diperindahkan dengan cara yang halal dan diredhai :)

mengenali Fariza selama berbelas tahun,membuatkan ianya bukanlah mudah untuk melepaskan dia pergi.dari melihat dia hanya seorang budak sekolah rendah,menjadi gadis remaja sekolah menengah dan seterusnya sebagai seorang wanita,dia tetap akan menjadi sahabat saya tapi keadaan itu pasti berbeza bila sudah berumahtangga kan.separuh dirinya bukan lagi bersama saya.dan kehilangan itu tetap akan terasa sampai bila-bila.

tapi saya melepaskan dia pergi pada lelaki yang sangat mencintainya.apalagi yang lebih terbaik dari itu kan.terlalu banyak kenangan yang kami lalui bersama tapi semakin dewasa,ia semakin berkurangan kerna kami kini dua manusia berbeza yang hidup dalam dunia berbeza.tidak lagi bersama dalam satu sekolah atau seuniversiti.dalam meniti usia dewasa,terlalu banyak konflik,terlalu banyak drama dan terlalu banyak babak yang mana akhirnya kami sedar ia hanyalah cerita zaman muda kami.sekarang ni la cerita zaman muda kami :)

saya dan dia,memang berbeza.saya memang jenis manusia yang susah orang nak rapat or kenal.saya tidak peramah atau periang.dia berbeza.jadi orang yang stay dengan saya,adalah orang yang penyabar.kalau bercinta pun,susah nak kekal lama,sebab saya ada 1001 macam perangai yang perlu ditangani.

saya berharap agar dia sentiasa bahagia dan ingat selalu pesan saya,walau apapun yang terjadi,tetaplah jadi isteri yang taat dan setia.kerna hanya itu antara kunci ke syurga di akhirat nanti.

ok,saya terlalu banyak membebel,biasalah sedih.feeling macam ibu lepaskan anaknya berkahwin la plak.over hokeh!hehehe.
mari layan gambar-gambar yang diambil menggunakan kamera saya,ada yang diambil oleh saya,dan ada diambil oleh orang lain.


SEBELUM MAJLIS AKAD NIKAH :
DSC_0237-1
disiapkan oleh Fairuz/ along.

DSC_0154-1
cantikkan baju nikah Fariza?kurung moden yang dibuat ala kebaya.

DSC_0224-1
merahnya inai kan.

DSC_0198-1
cantikkan?

DSC_0186-1
lupa pulak nak rotate gambar ni.hish.

DSC_0303-1
berdebar menanti saat di ijab qabulkan

DSC_0307-1
merenung jauh pada masa depan ke?

DSC_0318-1
bersama si pengapit yang setia.

DSC_0275-1
di dalam cermin itu,orang kuat Fariza-cik Hunny.

DSC_0334-1
sempat lagi berposing gewdiz sementara menanti ketibaan pengantin lelaki dan tok kadi. :)

SEMASA MAJLIS AKAD NIKAH DIJALANKAN :

DSC_0369-1
giler ah,pengantin perempuan pun kena soal bermatian oleh tok kadi ini.garang dan serius pulak tu.aku yang menanti dari jauh pun,naik gugup.kesian fariza.hendak duduk sebelah dia,macam tak smepat,akhirnya kami membiarkan dia seorang berhadapan dengan tok kadi tersebut.

DSC_0386-1
peace.memang sempoi Fariza ni,dalam debaran itu sempat lagi posing.

DSC_0392-1
tok kadi itu bercakap terlalulah panjang.tengok saya di sebelah.sudah boring or larut terus.hehe.

SELEPAS SELESAI :

DSC_0407-1
saat yang sayu sangat.

DSC_0500-1
duduk di pelamin akad nikah sementara menanti untuk upacara batal air sembahyang.

DSC_0455-1
gembira setelah selamat semuanya.

DSC_0445-1
sweetnya.

DSC_0484-1
bersama famili pengantin perempuan.

untuk sahabat,
semoga bahagia(sob sob sob) baiklah,nak pergi nangis sekarang juger.

: tunggu ye update untuk malam berinai dan persandingannya pula.akan saya update dari masa ke semasa.
: review tentang pelaimn dan mekap serta busana juga akan di update dari masa ke semasa.

10 comments:

  1. fariza~~~ kelas tau fairuz mekap...

    ReplyDelete
  2. so sweet n simple =)
    cantik nye......

    ReplyDelete
  3. Sedih i bace intro post u ni..Turut merasainya bila best friend kawin baru ni :)

    ReplyDelete
  4. legasi pistol pecah :hehe,tq(tlg jawab bagi pihak pengantin)

    kisah aku : kan...kelas gituw..

    adawiyah :hehehe..i pun rasa cmtu..

    Putri Qaseh: sob sob sob..kite serupe :(

    ReplyDelete
  5. tgk video mereka kat youtube pun best
    I folo u dear..

    ReplyDelete
  6. Salam.. perghh memang cantik menarik. :)

    ReplyDelete
  7. salam..nk taw sangat,ape tajuk lagu yg digunakan dln klip video prkahwinan Hasnal dan Fariza??

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...