nuffnangku

Friday, November 12, 2010

Lorong-lorong kenangan

masa terlalu pantas berlalu.
masa remaja,selalu nak cepat besar,berharap sangat dapat jadi dewasa.berharap sangat tak payah pakai baju sekolah lagi.berharap sangat dapat pegang duit riban-riban tapi tak sangka 'zaman berangan lebih' itu lah yang akhirnya jadi zaman yang di angankan kembali pada saat umur begini.aik?pelik je ayat ni,adakah anda faham?tak faham tak apa,yang penting,saya faham.theehehe.

ini antara gambar-gambar simbolik pada kenangan yang pernah saya dan semua yang terlibat lalui sekitar usia 15 tahun - 19 tahun.diulang : simbolik.maknanya ia bukan gambar sebenar semasa itu semua berlaku.hehe

bukan ada apa-apa pun yang berlaku.sekadar ingin mengingati semula ketika saya di usia remaja.

DSC_0660-1
ini sekolah yang saya sayang.banyak kenangan suka dan duka yang dilalui di sini.i love you........dan di sini ia mengajar saya tentang erti persahabatan,erti cinta dan erti hidup.

DSC_0635-1
area situ.

DSC_0622-1

DSC_0673-1

Pusat Tuisyen yang digeruni.sumpah.:)
sebab cikgu tuisyennya garang yang amat.Mr.Balbir.masuk kelas dia memang ketakutan je setiap masa.kalah masuk kelas guru disiplin.grrr..

DSC_0664-1

kenangan.walau cuba dibuang atau cuba ditukar,ia takkan terjadi kerana ia adalah satu sejarah.ia cuma akan tersimpan dalam ingatan kita sampailah saat kita tidak lagi mengingatinya atau sampailah saat kita 'pergi'.jadikah kenangan sebagai kayu pengukur untuk kita sedar,apa yang kita tidak pernah ada dulu dan apa yang kita miliki sekarang.

kalau dulu,lebih bagus,redhalah.
sekurang-kurangnya kita positif,'pernah memiliki sesuatu yang indah' untuk di ingati.dan perlu usaha untuk mendapat kehidupan yang lebih baik dari hari ke hari.

kalau sekarang,lebih bagus,alhamdulilah.
sekurang-kurangnya kita sedar,kita patut bersyukur dengan apa yang kita ada.jangan riak dan takbur hingga membuat diri sebagai bandingan pada orang dan dengan riak mengeluarkan perkataan seperti 'ko bukan standard aku,aku lebih bagus dari ko'.kalau ia di ukur dari material,beristighfarlah banyak-banyak.sebab itu tandanya kita lupa,rezeki itu datangnya dari Allah.kita mampu jamin ke apa akan terjadi dalam seminit lagi atau 5 minit lagi?semua boleh hilang dalam sekelip mata.jangan bangga dengan apa yang hanya sementara.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...