nuffnangku

Friday, November 5, 2010

Ketika Allah memilihmu untukku : kepada yang masih mahukan orang lain dari yang dia ada

kadang-kadang kita hendak sangat orang lain.sampai kita lupa,lalai atau 'kurang bersyukur' dengan orang yang kita sudah ada.kenapa?resam manusia.kita seringkali mengidamkan apa yang kita tak mampu dapat atau yang memang kita tak dapat sebab manusia ni suka berinterprestasi dengan kemungkinan-kemungkinan.suka bermain-main dengan perkataan 'kalau'.saya juga tentulah pernah merasai perasaan seperti itu.hendak orang lain,tapi...jeng jeng jeng..dan mestilah pernah terjadi,bila orang hendak kita,kita pula hendak orang lain,tapi dapat orang lain yang pada mulanya kita memang tak hendak dan orang itu pun hendak orang lain yang tak hendak kan dia.komplikatednya kehidupan ni kan.

 

mengenang masa lalu,kadang-kadang terfikir,karma tu memang betul-betul wujudkan?betul ke?dalam hidup saya,saya telah kenal,jumpa dan 'rapat' dengan ramai orang yang baik-baik.ada yang sememangnya baik,membahagiakan tapi tidak tahu kenapa saya 'gagal' merelakan diri saya memilihnya.ada pula memang saya betul-betul 'mahu' tapi bila dia sudah pergi barulah rasa ralat.tapi kemudian,saya sedar,takdir saya mungkin tidak bersamanya.


dan saya pernah memiliki seorang teman yang rapat yang sangat menjaga saya.orang lain yang menyakiti saya tapi dia yang memujuk saya.orang lain yang membuat saya menangis,tapi dia yang membuat saya tersenyum semula.dengannya ,setiap permintaan jarang diketepikan.pengorbanan dia terlalu besar dan sangat bererti pada diri saya,tapi kemudiannya,saya tahu jalan hidupnya bukan harus di akhiri dengan saya.dia patut dapat seorang yang lebih sempurna dari saya.lebih ikhlas.adakah karma akan pulang semula pada saya?

 

saya malas nak memikirkan sangat tentang itu sebab kita sebagai manusia,hidup kita dibawah takdir Allah.kita berusaha tetapi penentuannya adalah dari Allah.tak kisahlah kalau kita tidak memilih dia atau dia tidak memilih kita atau kita hanya pilihan terakhir dia,setiap yang terjadi itu,telah Allah tentukan.jodoh pertemuan itu ditentukan oleh Allah SWT.kalau diberi jodoh yang baik,maka bersyukurlah.kalau diberi jodoh yang tidak sempurna,tak ada salahnya kita menjadi sebahagian yang menyempurnakan dia.

-terjumpa ini dari Facebook.macam best,jom baca,sy ubah sedikit ejaan nya utk memudahkan pemahaman..


Ketika Allah Memilihmu Untukku....

Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beritahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yg begitu sempurna..
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..


Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Karena kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..


Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gengam tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta'ala..


Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah..
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..
Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..


Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata2mu adalah titah untukku,
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah hunian yg indah, yang kukuh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..


Padamu yang Allah pilih menjadi penjaga hidupku…
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,
Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..


Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Redhalah padaku,
Sungguh Redhamu adalah Redha Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..
Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..


~~~ amik dari Facebook KATA-KATA HIKMAH

1.yg pertama tetap yg pertama sampai bila-bila
2.yg kedua sekadar 1 ujian
3.masih perlukan yg pertama
4.bertemu yg ketiga
5.bersendirian untuk jangka waktu yang lama.
6.yg ketiga kembali.yg pertama pun kembali.confuse kejap.
7.tambahan watak.yg keempat datang.yg kelima pun.
8.suka yg kelima tapi rapat dengan yg keempat.aik.
9.keempat ke keenam sebenarnya?confuse lagi
10.sekian,terima kasih

salam,
Lara.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...