nuffnangku

Tuesday, November 9, 2010

ayah saya . kenapa dia adalah anugerah yang terbaik dalam hidup saya ?

happy birthday untuk ayah yang sangat saya sayang.birthday ayah pada 17 September 2010. tapi sebab saya tak jumpa dalam memory card yang mana pic ni tersimpan,maka terlewat upload hampir 1 bulan lebih.celebrate birthday ayah tapi yang simple-simple je pada 16 september 2010 (cuti hari 1 Malaysia)

DSC_0777-1

banyaknya lilin .

DSC_0804-1

kek untuk ayah.
kenapa ayah saya adalah anugerah terbaik dalam hidup saya?
1.sebab dia ayah saya
2.sebab dia tak pernah pukul atau naik tangan pada saya.sumpah.cuma akan membebel sampai telinga saya bernanah (T__T')
3.sebab dia sentiasa ada masa saya susah dan masa saya sedih.dia akan bagi sokongan bila saya putus asa.
4.sebab masa saya duduk dengan dia 24 jam setahun dulu,saya pergi dan balik sekolah ,mesti dia ada di rumah.saya pergi mana-mana pun,dia mesti ada bila saya balik rumah.
5.dia tidak pernah kongkong kebebasan saya.
6.dia sentiasa sayang dan ingat semua anak-anak dia.saya ULANG-SEMUA.
7.ayah saya seorang yang knowledgeable.sampai sekarang,dia tidak pernah berhenti mengejar ilmu dan suka membaca
8.dia speaking berabuk,sebab pernah study dan kerja di US.tapi anak dia?hareem..haha
9.dia selalu jarang menghampakan saya walaupun saya selalu menghampakan dia
10.dia wali saya

saya memang sayang ayah saya walaupun saya degil dan keras kepala macam dia-mak yang kata.

-ayah kata saya keras kepala dan tidak mendengar cakap.
-saya jawab perlahan-lahan selalunya-mcm ayah la.

dia tak suka anak-anak dia tak makan sama bila sampai time makan.kami mesti kena makan bersama dan kadang-kadang kalau nasib tak baik,akan kena ceramah free dari dia (+__+) sampai berdarah telinga.kalau nasib baik,dia akan cerita kisah-kisah orang terbilang yang dia baca,atau kisah zaman muda-muda dia dulu.dia tak membezakan anak-anaknya.sapa yang buat slaah ,telinga dia lah yang berdarah kena bebel.hahaha.

dia anugerah terindah hidup saya sebab dia ayah saya,saya takkan boleh ganti seseorang di tempat itu,walau siapapun orang itu.kalau dia pergi,sebahagian hati,rindu dan kasih sayang saya berlalu bersamanya.sebab ayah saya tetap lelaki yang paling gagah ,paling penyayang,paling suka melawan saya (ahak) dan paling unik yang pernah saya miliki dalam kehidupan ini dan juga di akhirat nanti.InsyaAllah.masa tulis entri ini,air mata saya menitis.betapa saya teramat sayang ayah saya dan betapa saya kesal kerana saya masih belum dapat membalas jasa dan kasih sayang dia terhadap saya sepenuhnya.

saya takut bila saya tak dapat dengar lagi dia membebel.saya takut bila dah tak dpt dengar lagi dia panggil saya 'sayang'.saya takut bila sudah tiada penyokong yang kuat di sisi saya.saya takut bila kasih itu diambil pergi dari saya.saya takut itu berlaku.

kalau itu berlaku,saya adalah perindu yang setia.penagih kenangan yang tegar dan pemburu masa lalu yang hilang.

happy birthday ayah.semoga ayah dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur oleh Allah.
salam sayang,
Lara

2 comments:

  1. bertuah kerana anda masih mampu melalui hari2 mendatang dengan ayah anda.... ;)

    kasih sayang seorang ayah berbeza sekali dgn kasih syg seorang ibu....

    ReplyDelete
  2. khaizarien: alhamdulilah..

    tapi setiap pertemuan,perpisahan adalah penamatnya.. :(

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...