nuffnangku

Wednesday, October 27, 2010

berbahagia dengan cara sendiri

Kesedihan hanya akan membuat musuh anda gembira. Dari itu bahagiakanlah hati anda yang mana membuat musuh anda berdukacita.

kesimpulannya.saya gembira.saya bahagia.saya bersyukur dengan apa yang saya ada.biarpun orang kata saya tak ada apa yang orang lain ada,pedulikan.saya tahu suatu hari nanti Allah akan kurniakan pada saya sesuatu yang sungguh indah yang saya sendiri tak tahu betapa besarnya hikmah setiap kesusahan.Allah maha mengerti.

saya bahagia dengan apa yang saya ada.dalam kesederhanaan,dalam kesusahan dan dalam kesulitan,rasa bahagia tetap ada di antara celahan-celahan kedukaan.saya dari dulu lagi berpegang dengan prinsip diri "tak mati dek kutukan,tak hidup dek pujian" kutukan, biasalah kan,selalunya dengan niat nak menjatuhkan.kalau saya gagal atau 'dijatuhkan' itu tandanya Allah sedang menguji saya.musuh nak gelakkan saya atau mabuk-mabuk meraikan nya pun,saya peduli apa.saya masih punya diri saya.masih punya ketenangan hati dan masih punya apa yang masih saya miliki.kalau hilang cinta hanya dari seorang manusia,tetap tidak membuatkan saya mati.saya rasa tanpa cinta seorang manusia asing pun,saya masih hidup,masih waras dan masih berjiwa.saya kata 'manusia asing' ,bukan manusia yang bersama saya di dunia dan akhirat.kalau mak ayah yang merupakan peneman di dunia dan akhirat itu hilang,maka memang saya mati=mati jiwa .

saya jarang hiraukan cakap-cakap orang.kalau orang kata saya tak akan berjaya,tak mengapa.yang pasti,saya rajin berusaha.berusaha sepanjang hayat pun tak apa.sebab bila kalah nanti,saya kalah bermaruah,sebab sudah berusaha.

berbahagialah dengan cara sendiri.biarpun kebahagiaan yang dimiliki tidak sama dengan orang lain,pedulikan.ini kebahagiaan kita,bukan dia.ini hidup kita,dia apa tahu kan.bahagia itu sangat subjektif.kalau ada orang kata dia bahagia,yakinlah sebab mungkin sesuatu perkara yang biasa sangat bagi kita,adalah satu luar biasa bagi orang lain.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...