nuffnangku

Sunday, April 4, 2010

untuk awak

entry ini saya pun tak pasti nak ditujukan secara khusus pada siapa.tapi orang yang berkenaan,pasti akan tahu yang saya tujukan entry ini buat dia.terima kasih atas semua teguran yang saya terima dari awak melalui SMS pada hari sabtu/ahad baru-baru ini.dia kata dia malas layan kerenah kebudak-budakkan saya.baiklah.baiklah.saya lepas ini tidak akan menjadi diri saya lagi di depan dia.di depan dia,saya akan jadi formal dan membataskan dengan 1 jurang yang kalau kau langkah,mesti jatuh terjunam.ok.sebenarnya cuma nak cakap jurang itu luas.

saya kebudak-budakkan kalau kehendak saya tidak dipenuhi.tuduhan yang sangat menusuk ke hati.ingat saya ini apa.awak tahu tak dalam setiap 10 kehendak saya,belum tentu pun 1 dari 10 itu dipenuhi.awak tahu tak?awak mesti tahu sebab awak kenal saya bukan baru semalam.jatuh bangun saya pun awak tengok.saya belajar berusaha untuk mendapatkannya.saya bukan orang senang macam awak.awak rasa diri awak je macam tidak bahagia.macam banyak sangat masalah.tapi awak mana tahu apa yang orang lain sedang hadapi.sekurang-kurangnya dalam perangai kebudakkan saya ni,saya tetap bangun semula setiapkali saya jatuh.saya tak pernah kongsi semua beban di bahu saya ni dengan orang lain.semua saya tangung sendiri je.dengan awak pun,tak sampai 10 peratus beban tu saya kongsi.saya pun tak minta awak penuhi kehendak saya.so tak perlu lah lepas ni awak nak malas layan2 saya lagi.

saya tahu awak ada ramai kawan.awak siap cakap lagi dalam sms awak tu.tujuan awak?saya cuma nak cakap..'kawan datang dan pergi dalam hidup ini' awak jangan lupa itu.cuma sahabat sejati sahaja yang akan 'stay'

dan yang paling membuat hati saya terguris..bila awak kata saya ini seorang kawan yang dari dulu lagi suka mendoakan yang buruk-buruk untuk kawan saya.awak siapa?awak Tuhan ke yang dapat membaca isi hati saya?yang mendengar setiap doa-doa saya?yang mendengar bisikan2 hati saya?kata-kata seperti ini tergamak keluar dari seseorang yang saya kira menjadi orang yang paling terdekat dengan saya.kalau orang di luar sana yang menuduh bukan-bukan,hati saya masih kuat dan saya boleh tutup telinga dengan bisikan hati-tak apalah.tapi kalau orang yang saya anggap dekat di hati saya mengeluarkan kata-kata seperti itu,di mana lagi untuk saya bawa hati untuk di ubati?awak tak berhak menilai doa saya sebab awak fikir awak siapa?awak mungkin lebih baik dan lebih alim dari saya tapi doa saya adalah hak saya.mungkin saya fikir dan doa untuk kebahagiaan awak lebih banyak dari awak fikir dan doa tentang saya.tapi tak mengapalah.doa itu adalah penghubung seorang hamba dengan PenciptaNya.

saya fikir tentang orang,ada awak tahu?saya risau tentang awak,ada awak hargai?saya kasih pada awak,ada awak kenang?tak.yang awak tahu,kerana seorang manusia lain,awak jadi macam ni.saya luahkan kerisauan saya pada yah,tentang keadaan diri awak,ada awak tahu?takkan setiapkali saya peduli atau risau saya perlu hebah2kan pada awak?takkan setiapkali saya mendoakan yang baik-baik untuk awak,saya perlu beritahu awak?awak tak layak mengadili /menghakimi doa saya.

kalau cara awak menjaga persahabatan adalah dengan berdiam diri,ok.fine.tapi cara saya pula,atas dasar sahabat,kalau yang silap .saya perbetulkan.kalau yang bengkok,saya luruskan...dan saya juga harap saat saya jatuh,ada tangan yang dihulur untuk membangkitkan saya kembali.saya tak pernah lupa pada saat susah senang yang pernah kita harung bersama pada satu saat dulu.sumpah,takkan lupa.tapi luka dan rasa di hati ini,biarlah saya simpan untuk kekuatan diri saya.

maaf atas semua silap dan salah.

saya bukan orang yang pandai mengambil hati sesiapa.
saya manusia yang hidup dengan cara sendiri dan sering hidup terasing dalam dunia sendiri
tapi apa yang ada dalam dunia saya,hanya saya yang tahu..
awak siapa untuk mengadili dsaya..
bukankah seorang sahabat itu kebersamaannya amat diperlukan dalam situasi2 tertentu...
tapi saat2 sukar saya pun saya lalui sendiri..
tapi saya tetap tak pernah mengugurkan title 'sahabat' itu dari awak...

ketika entry ini sedang ditulis,awak anta msg kata maaf sebab terpaksa berterus-terang.saya tak bls.sebab bagi saya-tiada kata lagi yang ingin saya cakapkan pada awak..kata2 saya telah hbis. TAMAT.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...