nuffnangku

Monday, April 12, 2010

antara dua jalan yang dipilih.



kadang-kadang.
yang aku inginkan bukan selembar janji.
tapi secebis harapan.
buat semangat melangkah hidup baru.

selalu.
yang aku perlukan bukan penghambaan.
tapi sebuah pengertian.
buat diri tahu masih ada yang sayang.

selamanya.
yang aku perlukan bukan seorang laki-laki.
tapi seorang manusia.
yang boleh menjadi segala-galanya buat aku.

kadang-kadang,selalu atau selamanya,
walau jarang terjadi,walau sering terjadi,
aku masih kabur mencari hala tuju hidup.
masih belum dapat meyakinkan hati bahawa antara jalan di kanan
dan kiri,aku harus pilih jalan ke kanan.

mana mungkin dapat ku pilih,
kalau aku yang pernah berdiri dalam lebat hujan,
menarik tanganmu kembali ke jalanku setelah kau tersesat jauh
melalui jalan lain bersama tangan lain.
kerna,aku takut kau sesat lagi.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...