nuffnangku

Tuesday, March 2, 2010

bukan dibawah telunjuk sesiapa

saya hidup untuk diri sendiri.saya tak suka hidup di bawah telunjuk orang.sampai jadi mengada-ngada semua perkara kena dengar cakap orang je.eh adaker orang yang hidup untuk orang lain?kerana orang lain?mestilah ada.ini dunia canggih ,semua yang mustahil telah menjadi tidak mustahil.kan?saya memang degil.saya suka banyak soal.kalau saya rasa orang itu cakap macam tidak kena,saya akan menyoal dia.bukan bikin panas,tapi untuk saya buktikan pada diri saya,yang kata2nya adalah betul.itu saja.owh lagisatu,saya akan pura-pura menjadikan diri macam chameleon.owh.sampai begitu?haha.

tahu ker apa itu chameleon?sejenis haiwan yang boleh mengubah warnanya mengikut persekitaran.wah,bestnyakan.manusia perlu belajar hidup macam itu.bukan untuk jadi hipokrit.tapi sesekali ,tak salah kot.lebih kurang samalah dengan peribahasa 'masuk kandang kambing,mengembek...' ayat seterusnya,sila sambung sendiri.haha.bukan untuk jadi bertopeng sangat,tapi kenalah belajar-belajar adaptkan diri dengan sesuatu persekitaran.hormati budaya setempat sebab dah la kau dtg tempat diorang,lepas itu berlagak mcm kandang sendiri.memang bikin panas aje la kan.haha

dia memang comel.tapi kalau dia datang dekat ngn aku,sumpah mati aku cabut lari.aku geli!!!!!!tengok warna die tu..

kenapa aku letak dia di sini?sedangkan aku takut dia........

eei....cumilnya...

di sini,kita perlu ada kesedaran ok.dalam hidup inimemang kita akan bertemu dengan banyak situasi yang menuntut kita jadi seperti chameleon.so,bersedialah untuk mengaplikasikan warnamu dengan persekitaranmu...hahaha

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...