nuffnangku

Saturday, February 13, 2010

kahwin?

hari ni rasa macam tak ada buat apa-apa sangat.setakat kemas2 rumah dan masak breakfast.itu sahaja.banyak menghabiskan masa dengan menjadi silent readers and wat blog walking secara senyap.haha.tetapi kebanyakkan blog yang saya singgah membincangkan topik kahwin dan pertunangan.bila baca rasa macam 'wah..adakah diriku ini tidak mengikut arus?'sekarang kebanyakkan yang seusia aku sudah mula membina hidup yang baru.iaitu kahwin atau bertunang.tapi aku?jeng jeng jeng.ok.entry ini di wujudkan bukan nak cerita pasal kenapa aku masih tak kahwin-kahwin atau tak tunang-tunang lagi.haha.rilexla.untuk apa ikut arus kan.kalau kahwin setakat ikut arus,baik tak payah.kahwin lah kerana kita memang nak kahwin.habistu?aku taknak kawen ke?haha.nak.nak.tapi belum sampai masanya.setiap orang telah ditentukan oleh Allah masa yang sesuai untuknya.untuk diriku,sekarang belum masanya lagi.aku ulang 'belum' n aku tak cakap pun 'bukan'.ok,confuse minah ni.hahah.sila abaikan.

bila baca blog mereka,memang banyak panduan dan pengajaran yang boleh diguna pakai dan realistik.dan tetiba saya rasa macam 'oh.kawen ni memang susahlah.nak kena fikir dan buat macam2'.ok,apakata saya buat 1 senarai tentang ..

kenapa saya masih belum boleh kahwin?
1.sy masih malas masak secara lengkap-selalu bila masak untuk breakfast,lunch or dinner mesti malas masak suda.haha.so rasanya macam belum mampu nak masakkan untuk diri sendiri dan suami untuk breakfast,lunch dan dinner.aiyook.
2.sy rasa sy masih berperangai macam gadis-gadis remaja belasan tahun-padahal dah masuk pertengahan usia 20-an.masih teruja dengan perkara-perkara kebudak-budakan padahal telah layak menjadi ibu orang.wawawa.
3.sy rasa duit simpanan sy masih belum cukup-ok,sebenarnya lebih suka menghabiskannya untuk shopping,enjoy dan bla bla.bila nak berubah ni ? T_____T
4.sy takut masih kekurangan ilmu rumahtangga-padahal dah pergi kursus kahwin sejak umur 20 tahun kerana time tu fikir pergi bukan sebab nak kahwin tapi sebab mahu tahu ilmu2 tentang agama sebab memang berazam dan memang telah niat sejak tahu dosa pahala untuk menjadi seorang isteri yang baik dan taat pada suami.
5.masih ada tugas yang belum selesai-sedang mengusahakannya.membina rumahtangga tidak semudah yang disangka.harus saling memahami,bertolak -ansur dan bla bla bla.eh,saya sedang usahakan apa itu?apa ek?rahsia.
6.entah apa-apa alasan saya ni.macam sengaja cari alasan la kan.haha.

takpe.ada jodoh,tak ke mana.tunggu dan lihat je.

tahun ini ada macam-macam perkara yang bakal berlaku.macam tak sabar nak tunggu bulan 6.hari yang terbaik untuk sahabat tersayang.siapakah dia?dan apakah yang bakal berlaku nanti?jeng jeng jeng..

2 comments:

  1. apa kata mu silent reader di blog aku... confirm sedikit pun xdicitekan pasl nie huhuu

    he...23x

    BroFramestone Blog

    ReplyDelete
  2. aku blum jd follower mu lg ke?rs cm dh je...

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...