nuffnangku

Friday, February 26, 2010

b.i.t.c.h-orang kurang bijak?

kalau ada bitch ganggu anda,apa mahu buat?haha.bitchy gila la topik nih.dia bitch,kita pun mesti nak react macam bitch ker?owh,plez la.jangan jadi bitch sebab kita bukan bitch.tapi dia bitch,biar dia perangai macam bitch.owh.banyaknya perkataan bitch.tak elok tak elok.tukarlah.dari bitch kepada 'orang kurang bijak'.ok?

kalau saya berdepan dengan bitch.apa saya buat?
tapi sebelum itu,mari kenali ciri-ciri bitch sejati.eh silap.'orang kurang bijak' yang sejati.
mereka adalah:-
1)orang yang sentiasa cakap berapi macam bagus.cakap tak takut itu.tak takut ini.tapi kalau nampak hantu,ckap pasal hantu..menangis kalah budak-budak yang masih pakai lampin.eh orang dah jarang pakai lampin dah sekarang.orang pakai pampers/diapers.eh.tu pun lampin la.lampin pakai buang.erk?ye la.betul2.
2)cakap lain,tapi buat lain.macam contoh-maki-maki or kutuk-kutuk lelaki.dan cara cakap macam tak perlu lelaki langsung dalam hidup.padahal dok sibuk mengedik dekat laki orang.susah sikit pun nak minta belas kat laki orang.ok,laki tu pun salah sebab gatal sama.dua-dua buleh di bom dalam 1 tempat.hagagaga.
3)bila cakap macam dia lah angel.ha ha.padahal dia jahat kalah setan.setan pun tabik spring tengok dia.
4)dia da buat hal,lepas itu pandai nak cover.lepas itu ajak pula orang bersemuka.hello.patutnya orang itu yang ajak kau.bukan kau yang ajak bersemuka.react macam suci murni,padahal...lu pikirlah sendiri.
5)selalu rasa diri tu mcm trendsetter padahal mereka perosak fesyen.hagagagagaga.
6)drama queen of course!~

ok.sekarang.kalau saya berdepan dengan bitch yang macam ini.yang suka cari pasal dengan saya.apa saya buat?saya akan diam sahaja.DIAM.maksudnya,jangan haraplah aku heran sangat nak bersemuka dengan kau.kenapa?ingat aku takut?tidak.aku tak takut tapi aku tak bodo.hagagaga.clap.clap.

1)saya akan diam.sebab diam itu jawapan pintar untuk orang bodo otak singkat macam si encik/cik 'orang kurang bijak' itu.

2)bukan taraf saya untuk merendah2kan diri saya bertemu dengan orang yang semacam itu.auchh.geli lah u..

3)untuk apa buang masa saya melayan bende bodo yang di create oleh orang bodo kan?saya ada family yang sempurna.family yang bahagia.ada adik-adik yang baik...ada teman/sahabat2 yang baik2,life saya alhamdulilah.jadi saya tak ada masa melayan benda2 yang mengelikan seperti itu.

kawan-kawan saya pesan: tak payah layan si kurang bijak itu nanti saya pun jadi kurang bijak macam dia.owh.i tak mahu jadi macam u.sebab nak jadi macam u,tak susah mana pun.bila2 je i bleh.tp u nak jadi macam i,sampai bila2 pun u takan dapat.sebab banyak benda yang u buat,i tak pernah teringin nak buat pun (alhamdulillah)

4)diam adalah sumber kekuatan yang hebat.ye.aku memang hebat.tak macam kau.mental sungguh kau sebab mencuba2 untuk menyusahkan life aku.

5)saya tak akan jumpa orang lain/serang orang untuk semata-mata demi seorang lelaki...atau sebab tak puas hati.no way!~klu ko wat silap ngn aku,pandai2 la minta maaf..or insafi diri tu.klu x insaf2 gak,takpe,Allah ade.Dia syg ko,Dia akan bg ko hikmah yg tsendiri.Wallahualam.

so fikir-fikirlah sendiri.lelaki-lelaki yang ada kaitan dengan bitchy2 /orang2 kurang bijak ni...ko pun pk same!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...