nuffnangku

Friday, January 29, 2010

My Wish

.saya mahu ketawa sebanyak mana saya bernafas.
saya bukan seorang yang pesimis.bukan bukan.saya suka mengomel (kadang2) semacam saya ini sangatlah tidak positif.kadang-kadang salah kan itu ini.kadang-kandag akan mengeluarkan ayat-ayat 'KALAU lah aku  itu...KALAU lah aku ini...' oh.tidak.itu semua hanya kata-kata sahaja.bila kita kata 'KALAU' la..itu seperti kita tidak memahami erti redha.oh tidak.dalam kebanyakkan hal yang jadi dalam life saya,saya redha.cuma biasalah kita harus lebih memandang ke hadapan sambil tidak lupa apa yang pernah terjadi dalam masa lalu kita kan.harus jadikan ikhtibar.

dan setiapkali saya gembira,saya tidak pernah sesekali melupakan masa sedih saya.dan setiapkali saya bahagia,saya tidak pernah sesekali membuang rasa 'sakit' yang pernah saya rasa.dan setiapkali saya melihat lelaki handsome,saya tidak pernah lupa menikmati pemandangan indah itu...opsss...apa kau merepek ni?haha.ok,fokus semula.serius ok.serius serius.tapi betul tak kalau lelaki handsome ada di sekitar kita,mesti pandang jugakan?kalau tak pandang direct,mesti curi2 kan?kan?haha.ok,fokus semula...

maka dengan usia baru ini,saya menanamkan yang 'positif' dalam jiwa saya.tidak kisahlah jika terjadi yang negatif dalam life saya seterusnya,saya akan belajar menerimanya.Ujian tak pernah putus untuk kita selagi kita masih hidup.kan?

ok.berbalik semula pada tajuk 'My Wish'-saya mahu jadi insan yang lebih bahagia,lebih gembira.dan saya patut sedar kebahagiaan dan kegembiraan bukan 100% bergantung pada pasangan saya,bukan semata-mata bergantung pada sahabat2 saya.ia bergantung pada diri saya sendiri.ia bermakna,saya lah yang harus menentukan kebahagiaan dan kegembiraan diri saya sendiri.kan?hehe.

Kerana setiap hari kita adalah manusia yang berbeza.Semalam kanak-kanak.Hari ni remaja.Dan esok,hari tua.Semuanya menjadikan kita dan masa itu sendiri sungguh bermakna

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...