nuffnangku

Sunday, January 17, 2010

kesalahan yang sama



Dulu memang aku pernah salah

Dan semuanya telah kulakukan
Namun bukan berarti hidup dan cintaku
Tak tertuju padamu


Saat ini sejenak dengarkanlah sayang
Semua itu hanya perjalanan
Dan mungkin aku akan terjatuh lagi
Di kesalahan yang sama


Hanya satu inginnya hatiku
Hanya satu inginnya cintaku
Terima sebagaimana adanya diriku
Dan ku akan tetap mencinta


Kau yang buatku mengerti
Dimana harus ku kembali
Saat hancur dan terhempas
Di kesalahan yang sama

*apakah yang akan dilakukan jika orang yang kita sayang berbuat salah pada kita*
A)maafkan dan tinggalkan je dia?
B)tak maafkan dan tinggalkan dia?
C)tak maafkan tapi terima dia kembali?
D)maafkan dan terimanya kembali?
 
well.
terpulang.
ikut kata hati.
kalau hati kata kita sangat mencintai dia,rasanya takpe la kot maafkan dia dan terima dia kembali.tapi kalau dia tak berubah juga,macamana?itu risiko.atau terima dia kembali tanpa memaafkan sampailah kita yakin dia akan berubah?
 
kadangkala.memang tak salah bagi peluang pd orang even kesalahan nya itu teramat-amatlah besar.memang tak salah TAPI kena beringat selalu.sekali dia pna buat,tak mustahil lainkali pun akan wat lg.kan?so si pesalah pula haruslah benar2 insaf.kalau tak insaf2 juga,sila lemaskan diri anda di dalam tasik.haha.wat menyusahkan orang lain je kan.
 
kadangkala memang patut tak payah ajar diri untuk maafkan si pesalah tu langsung.biar dia tahu tak semua perkara dalam life ni amatlah mudah.setiap perkara perlu ada usaha sebelum dapatkannya.
 
well.
apa2pun.tanya hati.tanya perasaan.
jika memang mampu untuk memaafkan.maka maafkan.
jika tidak sekuat itu utk memaafkan.biarkan je.mungkin masa akan mengajar kita 1 hari nanti untuk memaafkan.
 
tapi untuk aku.kadangkala,tidak ada salahnya memaafkan.walaupun kita takkan lupa kesakitan akibat kesalahan seseorang terhadap kita.tapi memaafkan itu seperti mengangkat separuh beban dari jiwa kita.si pesalah,tolonglah jangan mengulangi  *kesalahan yang sama*
 
bila dia pernah berbuat salah.dengan kesalahan yang tak patut di maafkan.tapi kita tetap memaafkan.maka itu tandanya hati kita masih hidup.masih punya rasa cinta yang menebal.masih mahu memimpin dia asalakn setiapkali berbuat salah,dia masih tahu jalan pulangnya kepada kita.. masih..dan masih ..
 
 

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...