nuffnangku

Sunday, November 1, 2009

satu luahan rasa yang disimpan sejak sekian lama

ada sesetengah perkara,rsnya lg baik tak perlu difikirkan.bleh tolak tepi mcm xde ape yg penting walaupun sebenarnya hal itu penting.

aku.bukan manusia yg suka btindak terburu2.emosi takkan penah dpt tempat pertama.kalau adapun cume titisan air mata.hanya titisan k.bukan tindakan melulu.aku takkan mengamuk.menyumpah seranah org.tidak!itu bukan attitude aku.mungkin orang2 senegeriku mmg kasar2 bahasanya.tp kami gunakan pd org2 yg sealiran ngn kami jer.tp sekasar2 aku pun,blum pna la tampar ke maki org x tentu pasal.

dan aku juga bukan jnis yg suke bsaing.dan cube nak tunjuk sikap yg penuh ego n ke'bagusan'.tidak.aku adalah aku.kalau orang tak kenal aku,maka semestinya dia fikir aku kerek.sombong.blagak.well,aku cuma suke diam.lebih byk diam lg bagus.

orang nak wat x elok kat aku ke.nak lukakan hati aku ke.nak wat aku terasa ke..aku biarkan jer.biarlah.sbb aku bukan org yg akan mbalas apepun.bukan slh aku.bukan aku yg gangu kehidupan org.org yg gangu life aku.b4 this,aku hidup dalam ruangku sdiri.sehinggalah tibe2 ketenangan ku seperti dirampas.tp aku tak wat ape2.adakah aku bodoh?adakah aku penakut?tak kot.masing2 dah dewasa,bleh pk sdiri.

hmm aku malas amik kesah.aku just wat bodoh.aku hanya mbiarkan.biarkan.dan biarkan.smpai 1 hari nnti,hukum karma mngambil tmpatnya.Tuhan kan ada.Dia kan Maha Mdengar.Maha Mngerti.Dan Dia juga m'uji hamba-Nya2 stakat yg hambaNya tdaya.mungkin hr ni kamu buat x elok kat aku,then Allah blsnya dgn hal lain.kemudian kamu serabut2 tnye,kenapa kamu tak bleh hidup aman.lepastu serabut2 ckap yg kamu nak hidup aman.cube pk smule apa y kamu dh wat.kamu mgkin bmain ngn life org lain samada tanpa sedar atau dlm sedar.tp aku tahu kamu sedar smue perbuatan kamu.


yang paling penting,aku tak gangu life org.orang yg sengaja nak provoke2 aku.tindakanku-biarlah.ni bukan kali pertama tjadi.org2 spt ini selalu ada di mn2.semoga mereka menemui kebahagiaan n ketenangan yg mereka cari.x perlu rampasnya dari seseorang spt aku,kerna aku juga tak memiliki semua itu.jika kamu yang dpt memiliki semua itu,hiduplah seadanya.tahniah.jgn lupa bsyukur pd Tuhan.x perlu bakar2,sbb aku takan tbakar.aku hanya selamanya mcm ni-ikhlas dr Vee Lara.

hidup x selalunya berada di atas.walaupun kamu cuba mjadikan aku musuhmu,tp aku tetap mdoakan kamu bahagia sampai bila2.dan lgsatu,aku xpna anti org2 yg merokok,minum arak or clubbing.masing2 ada pdirian masing2.siapalah aku utk mnilai org.bg aku,sape2 pun aku kwn jer,asalkn tahu respect aku.tu jer prinsip aku dlm kehidupan ni.hmm,utk org y slh fhm ngn pdapat aku tu n utk sape2 yg terasa,aku minta maaf secara terbuka.ikhlas.dan aku tutup citer.noktah.

"Yang Baik dan Indah itu datangnya dari Allah.dan Yg buruk dan Jahil itu dtgnya dari aku-Vee Lara"

salam.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...