nuffnangku

Tuesday, October 6, 2009

... tidak selalunya ...


hari ni aku terfikir sesuatu.hmm,.sebenarnya hari2 aku terfikir.tapi kisahnya berubah2 setiap hari.yang aku fikirkan itupun turut berubah2.kadang2 aku monolog sendirian.utk menjawab sendiri setiap persoalan yang aku sendiri wujudkan.kadang2 aku temui jawapan.kadang2 tidak.bila gagal menemui jawapan,aku membiarkan semuanya tergantung hingga sampai waktu,akan aku capai dan renungkan semula.

setiap yang terjadi dalam hidup kita.mmg ada hikmah.
sebagai orang Islam,kita juga harus redha dan tawakal dengan setiap ketentuan.
hari ini Dia hadapkan kita matahari.adakalanya indah dan ceria.tapi adakalanya teriknya seperti membakar kulit kita.adakalanya Dia beri kita tatap keindahan pelangi.ceria dan menarik warnanya.tapi syg,hadirnya cuma sebentar.terkadang Dia hadapkan kita keindahan bulan.sbg penyeri dalam kegelapan malam.

hidup.tidak selalu indah.aku tahu hakikat itu.kamu juga tahu.
adakalanya dugaan mencabar keimanan.adakalanya mjadikan kita buta hati dan jiwa,tapi adakalanya mbuatkan kita yang leka makin tersedar dan pulang pd jalan yg sepatutnya.

cinta.juga tidak selalunya bahagia.adakalanya ia sangat mnyakitkan.adakalanya indah kabar dari rupa.tapi setiap manusia telah Dia lemparkan sezarah kasih dan syg dari sifatnya Yang Maha Penyayang..untuk kita hidup dengan berkasih syg.cinta adakalanya indah.adakalanya berduri.

merenung semua ini.aku bersyukur.waalu dihadap dgn dugaan dan cabaran,aku tetap mampu bertahan.kerna aku tahu hidup adalah perjalanan.bukan destinasi.

terkadang aku rasa..

1 comment:

  1. yup..hidup adalah perjalan...bukan destinasi..untuk capai destinasi pelbagai jalan yg kita lalui...dan setiap jalan itu sentiasa ada halangan tersendiri....

    kawan....
    walau apa pun terjadi, perjalanan kita masih jauh...jangan pernah rasa diri bersendiri kerna dihati masih ada aku yg memerhati

    (",)

    www.khaizarien.com

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...