nuffnangku

Friday, September 18, 2009

yang aku mahu


(gadis ini time ni masih tak faham ttg dunia sebenarnya.suci murninya die time nih..tp skg,die mule memahami byk perkara)



orang selalu beritahu aku ape yg mereka nak aku wat..n ape yg perlu aku wat...aku perlu wat mcm ni.aku perlu wat mcm tu.jgn wat ni.jgn wat yg tu.kene jadi yg mcm ni.jgn jd yg mcm tu.kene fikir mcm ni.jgn fikir mcm tu.cube ini.cube itu.tapi pernah tak mereka tanya pada aku sendiri..apa sebenarnya yg aku mahukan dalam hidup ni?


aku.spt manusia lain.ada kemahuanku sendiri.adakalanya aku mahu orang faham..aku begini sbb nya begitu.aku jd mcm ni sbb nya begitu.setiap yg tjadi pasti ade reason.pasti ade penjelasan.


yang aku mahu pun bukan perkara2 yg tak tercapai oleh kemampuan.aku hanya mahu perkara yg biasa2 shj.aku sebenarnya seorang yg simple.tp keadaan yg mbuatkan aku jd seorang pemikir yg kompleks.ya,aku mmg suke berfikir.dari sekecil2 hal kepada sebesar2 masalah..kadang2 aku berfikir tentang hal2 yg org lain malas fikir.


aku pun tak pasti kalau aku ada life sendiri,hidup bsuami nanti,dapatkah dia memahami diriku?tahukah dia bahawa aku ini sgt sensitif orangnya?dapatkah dia fahami bahawa aku ini adalah seorang perempuan yg adakalanya sgt cepat terguris hatinya?fahamkah dia bahawa aku suka dimanja selalu? fahamkah dia bahwa aku jarang mbenci org sebenarnya?di mulut lain tp sebenarnya tidak sampai ke dalam hati...dan sgt mudah memaafkan org?



sudikah dia menemaniku pd saat aku sdg mhadapi masalah?memujukku pd saat aku sdg merajuk?sudikah dia mendengar semua cerita2 ku?yg adakalanya mmg mbosankan tp jika dia adalah soul mateku,sudah tentu dia lah tempat aku bkongsi segala rasa.dari sekecil2 cerita kepada segala y mbebankan..sudikah dia mdengar semua rungutan2ku?sudikah dia mdengar semua bebelanku ttg apa2 perkara yg aku marahkan?




dapatkah dia fahami bahawa aku seorang yg tidak suka diperbodohkan?ditipu?dapatkah dia mngerti bahawa sy lebih suke perkara2 romantik yg penuh kasih syg?dapatkah dia fahami semua hal yg tak pernah aku luahkan?mengertikah dia nanti bahwa aku perlukan seseorang yg mjadi pnyokong pd setiap usaha aku.aku perlukan seseorang yg selalu mberi semangat ..mberi keyakinan n kepercayaan pd ku dalam melakukan sesuatu..seseorang yg sentiasa berbangga kerna memiliki ku,bukan sebab rupaku/hartaku tp kerna aku adalah diriku...yg ada kelebihan n kekuranganku sdiri....dan seseorang yg sentiasa memimpin tanganku dalam setiap waktu supaya aku tidak terjatuh dlm kegagalan...



dapatkah dia nanti memahami bahwa aku adakalanya sukakan suasana sunyi sepi?adakalanya aku suke mdengar bunyi air hujan menimpa bumi?..dapatkah dia mngerti bahawa aku hanya bahagia bila keluarga,sahabat n dia bahagia?dapatkah dia faham bahawa aku sukekan pantai?ketenangan yg dikecapi pd saat angin mhembus lembut?



akankah aku temui org yg seperti ini?yg mampu melayan setiap kerenahku?bukan utk hari ini sj.bukan utk esok sj.tp utk selama2nya?

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...