nuffnangku

Sunday, July 5, 2009

penipuan!!

dlm sebuah perhubungan,bg aku y penting kejujuran..klu itupun xde..utk apa lg sebuah phubungan..aku makin bosan klu asik jd mangsa penipuan...bosan jd org y dpersendakan x hbis2..ingt aku ni ape..aku benci ditipu.aku benci d sakiti.tp dlm setiap phubungan y pna aku lalui..itula pkara y paling favourite dorg suke wat...skg,sorang2 da terima balasannya...bukan dr aku,sbb aku bukan manusia y suke mdoakan utk keburukan org lain...tp dr Allah y Maha Esa.
dan aku,tetap mcmni...aku bukan manusia y 'mudah melupakan kesilapan org'..aku bleh 'memaafkan tp bukan melupakan'

my bestfriends kate,jd aku pasti mderita..n aku x matang..sbb utk amik 1 keputusan..aku perlukan masa btahun2..sememangnya aku manusia y spt itu..aku amik ms btahun2 utk buat 1 keputusan..sbb nya aku xmahu 1 day nnti hdup dlm keadaan mnyesal bl aku tsilap mhukum..bl aku amik 1 keputusan nnti,aku xkan mnyesal sbb aku tla beri mereka peluang beribu2 kali utk pbaiki diri..tp manusia tetap manusia..ade had y perlu d patuhi..

aku pna jd manusia bodoh..y mbiarkan smua kesilapan blaku dpan mata..dan aku mdiamkn shj...menyimpan smuenya dlm hati..merasai smua pahit n luka tu sdiri..hinggakan pd 1 hr,aku merasakan aku tidak mahu smue ini lg..aku xmahu amik tahu ttg sape2 pun..ttg dirinya @ bitch2 d sampingnya..kerna sesunguhnya,aku tla letih..aku da bosan...dan tahap meluatku tla xtbendung lg..

btahun aku jd perempuan y hnya bleh d buat kwn..sbb bg aku,lelaki smuenya sama.sblm dpt,bjanji itu ini...tp bl dah dpt,aku dgn mudah d buat spt tiada nilai..utk apa sebuah phubngan kalau kau masih nk menipu aku..klu kau masih mahu mnyakiti aku?layakkah aku d sakiti sedangkan aku beri y tbaik stakat y aku mampu utk kau!dlm tahun2 aku layak d buat sbg kwn shj,aku ade ramai sgt kwn lelaki..

mungkin kite dari dunia y berbeza...sbb itu pemikiran kite xsama.bg aku,bl kite syg seseorang,kite akan cube mbahagiakan die..memahami apa y xpna die luahkan..mdengar apa y xpna die ceritakan...melihat apa y xpna die plihatkan..dan setia.

utk org spt aku,y pna d sakiti dgn teruk,aku da xmahu melalui semua tu lg..itu 1 mimpi ngeri y tla aku cube plahan2 hakis dr hdup aku..hati aku sbnarnya ade lubang2 y plu d tampal...bukan dtambahkan lg..dr aku terus2san melalui semua tu skali lg,aku lg rela hidup sdiri tanpa sesiapa..aku xtahu nak gambarkan bgaimana teruk pgalaman y pna aku lalui..bia aku dan mereka y rapat dgnku shj y tahu...tp cukuplah,aku bukan perempuan y harus dsakiti lg..

bia x disayangi pun xpe..bia tiada sape y sygkan aku pun xpe dr aku harus hidup mderita buat kali kedua.y sudah tu sudahla..aku masih fobia..dan aku mula merasakan sememangnya semua lelaki tu sama je...aku masih lg dsakiti..masih lg dtipu..aku xkan bdendam...tp biasalah...perempuan jugaklah y memusnahkan kebahagiaan perempuan lain..klu hari ni,aku masih merasakan perasaan y sama,mungkin itu takdir..dan aku takkan mbenci sesiapapun..Allah ada..Dia lebih Mngerti.

kdg2 rs xgune setia pd org y tak setia..kdg2 rs xgune jujur pd org y penipu!wasalam.

1 comment:

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...