nuffnangku

Saturday, May 2, 2009

perempuan yg baik untuk lelaki yg baik...

benarkah?aku pun x pasti sejauhmana kebenaran kata2 itu.tp firman Allah itu tidak pernah sekalipun slh.tp dek kerna itu,pasti ramai yg akan kate..'knp perempuan ini baik,tp dapat laki y bperangai mcm setan' wallahualam.Allah lebih Mgetahui.

pada pendapat aku yg masih naif dan masih mcari hidayah Allah ini..sememangnya perempuan yg baik itu adalah utk lelaki yg baik..itu tujuannya adalah utk menghasilkan zuriat2 yg soleh dan solehah.perempuan yg baik adalah harta utk akhirat..tidak perit utk mbentuk perempuan yg baik ini supaya terus berada di jalan y lurus..bertuah utk mereka y d gelar perempuan baik dan dipertemukan dgn lelaki y baik..Mudah2an jalan mnuju ke Syurga akan lebih dipermudahkan..

erm..tp cmne pula dgn lelaki yg tak baik tp dpertemukan dgn perempuan yg baik?mungkin Allah mmpertemukan mereka supaya si perempuan itu dapat memimpin suaminya ke jalan yg di redhai oleh Allah..itu tandanya Allah masih syg pd si lelaki dan mahu si lelaki mhargai kurniaan Allah dgn mberi die seorang perempuan yg baik pdnya..bukan perempuan yg sama perangai sptnya..dan begitulah sebaliknya....

tiada salahnya mjadi seorang yg mjaga diri...tiada ruginya mjadi seorang perempuan yg baik2...
utk sesiapapun tmasuk diriku sdiri..mudah2an aku tetap tahu batasan yg perlu aku lakukan..dan elakkan...

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih singgah blog ini. Sila tinggalkan komen anda :) tapi yang positif je taw.Kalau nak tanya apa-apa secara details, boleh email saya yea - veelara85@gmail.com

♥♥ Lara ♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...